NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Studio B protiv RT Srbije

Vesti Studija B dobijaju na popularnosti, uprkos ometanju, dok Dnevnik RTS-a ima znatno smanjen auditorijum uprkos obnovljenoj repetitorskoj mreži

      Televizija se gleda u proseku oko četiri sata dnevno, široko je rasprostranjena i sasvim sigurno daleko najuticajniji medij. Nacionalnu pokrivenost imaju samo RTS i Pink, koji su i samo zbog te činjenice najgledanije televizije. Pojedinačni programi TV Pink su ubedljivo najgledaniji i na lestvici popularnosti u gornjem delu tabele dominiraju emisije TV Pink.
       U drugu kategoriju spadaju televizije koje pokrivaju relativno velike teritorije kao što su Studio B, BK, TV Palma, TV Politika, TV Košava... Ovde se izdvajaju Studio B i BK TV sa značajnijom gledanošću i sa sposobnošću da tamo gde su ravnopravni sa RTS-om i Pinkom, pojedine emisije budu gledanije. Ovo posebno važi za informativni program Studija B koji je najjači informativni program na teritoriji koju pokriva, sa znatnim procentom ukupnog potencijalnog auditorijuma.
       U političkoj borbi opozicije i režima informativni programi televizija su izuzetno značajni i činjenica je da broj gledalaca RTS Dnevnika opada veoma osetno i da mu se večernje vesti Studija B približavaju uprkos znatno slabijoj tehničkoj pokrivenosti.
       Broj lokalnih TV stanica je izuzetno veliki - više od 120, ali je njihov uticaj, zbog tehničkih mogućnosti i zbog velike konkurencije (pogotovo tamo gde postoji jasno opoziciono opredeljenje TV stanice), zanemarljiv, osim kada se isti program emituje na više stanica istovremeno.
       Radio stanica je previše - oko 500 i u znatno su oštrijoj konkurenciji.
       Nedeljnici imaju izuzetno male tiraže i domete, a ima ih dosta, tako da se o njihovom uticaju može govoriti više kao posrednom nego neposrednom. Nešto je bolja situacija sa dnevnim novinama, koje su ponovo dostigle maksimalni tiraž u Srbiji, pogotovo sa grupom najčitanijih, gde izuzetno ubedljivo prednjači "Blic", a na velikoj distanci ga prate relativno ujednačeni "Novosti", "Politika" i iza njih "Glas".
       S aspekta političkog opredeljenja, auditorijum medija je podeljen po istim linijama kao i birači:
       - Rejting RTS Dnevnika je ubedljivo najveći među glasačima SPS-a (prvih petnaest minuta Dnevnika glada svaki drugi simpatizer SPS-a), slede neopredeljeni (svaki četvrti) dok ga simpatizeri opozicije retko gledaju ( svaki dvadeseti).
       - Rejting Vesti u 7 Studija B imaju upravo obrnutu strukturu gladališta.
       - Druga značajna razlika između te dve informativne emisija je da Vesti Studija B dobijaju na popularnosti (čak i otkad traje ometanje nema velikog osipanja broja gledalaca), dok RTS Dnevnik ima za godinu dana znatno smanjen auditorijum (iako je repetitorski sistem, oštećen i uništen bombardovanjem, uglavnom popravljen)
       - Posle glasača SPS-a i SRS-a, neopredeljeni su najverniji gledaoci RTS Dnevnika, ali za razliku od njih spadaju u doslednije čitaoce "Blica" i "Glasa"
      
       Agencija "Strateški marketing"


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu