NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Nepoljuljana gledanost

Kešolovac, Fonto, Zlatna žica, The Game - podižu gledanost TV stanicama Pink i BK Telekom kad se pažljivo odaberu termini emitovanja

      Višegodišnje odsustvo kvalitetnih nagradnih TV igara i kvizova - 2000. godine zamenjeno je njihovim "bumom".
       "Do pre nekoliko godina, imali smo 'rupu'kad su u pitanju kvalitetni kvizovi i nagradne igre", kaže Darko Broćić, direktor medijskih istraživanja u agenciji "Strategic Marketing and Media Research Institute". U međuvremenu, i to se promenilo - atraktivne nagrade, relativno laka pitanja...
       "Kratke forme poput Fonta i Kešolovca na TV Pink, koje su i stavljene u termine između gledanih serija i emisija, privlače pažnju gledaocima i imaju odličan rejting", govori Broćić. Sve, naravno, zavisi od kvaliteta takvog tipa emisija, a još više i od vremena emitovanja. Profesionalni saveti govore da se ne preporučuje vreme između 19 i 20 sati.
       Pošto je gledanost televizije najveća u periodu između 19 i 23 sata, najbolji termini za emisije ovakvog tipa su od 20 do 21 sat, kad se 50 odsto populacije između 10 i 70 godina prepušta čarima "malog" ekrana.
       Zanimljivo je pitanje koliko danas emisije ovakvog tipa podižu gledanost. Broćić odgovara: "One utiču na povećanu gledanost, ali ne dramatično. Nisu baš svi spremni na takav vid komunikacije. To su stvari koje se menjaju i imaju nekakvu svoju dinamiku. Recimo, BK ima veću gledanost, ali oni su poboljšali i tehničke uslove emitovanja svog programa." Pored BK, Broćić izdvaja Pink i RTS (sa svoja tri programa) kao vodeće TV stanice po gledanosti u Srbiji (bez Kosova i Metohije).
       Milan Radosavljević iz BK Telekoma potvrđuje ocene o većoj gledanosti. Zlatna žica, The Game, Sport 063, Hugo, udarne su emisije ovakvog tipa na televiziji koja je promenila svoju koncepciju i ubacila "lakše" sadržaje.
       "Emisije edukativno-zabavnog karaktera i miksovanog sadržaja izgledaju bolje u poređenju sa takvim emisijama na drugim TV stanicama. Kvizovi opšte kulture, poput Zlatne žice, nemaju konkurenciju i u spoju sa namenskim kvizovima, koji su veoma gledani, spajamo lepo i korisno", kaže Radosavljević.
       Pored nagradnog fonda, u Zlatnoj žici od 9 200 dinara ili fonda od 9 000 dinara za Sport 063 (primera radi), gledaoci BK mogu da učestvuju i u kvizovima sa robnim nagradama, a "u njima ne učestvuju zaposleni u BK Telekomu i članovi njihovih familija".
       Ipak, najveći rejting među gledalačkom populacijom između 10 i 70 godina imaju emisije TV Pink Fonto i Kešolovac. "Krajem ove zime, kad je počela sa emitovanjem, i pored svih kritika da neće postići uspeh, Kešolovac je zajedno sa emisijom Siti najgledanija kratka forma", kaže Vera Aćimović, PR menadžer TV Pink.
       Prema njenim rečima, Kešolovac živi isključivo od sponzora, a najjači među njima je Telekom Srbija. Ljudi sa Pinka, Predrag Bećirić i Nenad Stanković, uradili su kompletan softver za Kešolovca. Isto tako, kad "Biomed" ili "Božen kozmetika" odluče da se reklamiraju u okviru drugih emisija, naprave se kratka i jednostavna pitanja na koja gledaoci mogu lako da odgovore.
       "Kao rodonačelnik nove kategorije telefonskih igara koja postoji već tri godine, Fonto su vodili Marko Marković, Minimaks, Ivana Bojić a sada to radi Dejan Pantelić", kaže Aćimovićeva. Nagradni fond se formira na osnovu telefonskih poziva, koji iznose 10-15 dinara, a Fonto je u međuvremenu postao i Fonto kviz i Dnevni Fonto koji imaju veliku popularnost. U Ekstra tomboli, kao jednoj od emisija čija popularnost raste (voditelj je Zoran Radojković Pile), gledaocima i u studiju omogućeno je da dobiju vrednu novčanu ili robnu nagradu.
       Ipak, Aćimovićeva nas podseća na početke nagradnih igara na TV Pink, a to je bila emisija Euro - Bingo koja datira pre Fonta. Ona i primećuje: "Čak i u ovim letnjim danima gledanost ovih emisija na našoj televiziji je nepoljuljana."
       Televizija ART nema ovakve emisije u svom programu. Tamara Mitrović, urednica na TV ART, rekla nam je da ih takvi sadržaji ne interesuju. "Nije nam palo na pamet da to uradimo, to ne planiramo i o tome i ne pričamo. Koncept TV ART je ovakav već godinama i ne verujem da će se menjati", kaže Mitrovićeva.
       I pošto je program stvar uređivačke koncepcije, gledaoci su pokazali šta je njihov izbor. Oni bi nešto novo, zabavno i opuštajuće.
      
       VLADIMIR MARTINOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu