NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Džaba vam Dnevnik

"Za ovaj deo Evrope prosek je da oko 40 odsto ljudi prati vesti državne televizije, ali je kod nas taj broj u opadanju. Dnevnik prati oko 20 odsto stanovnika"

      Sudeći po istraživanjima, uticaj medija nije toliki koliko se obično pretpostavlja, naročito kada je informativni program u pitanju, a pogotovo ako ga uporedimo sa programima druge sadržine. Na listi deset najgledanijih emisija u Srbiji, prema podacima agencije "Strateški marketing", još se nalazi samo jedna informativna emisija - Dnevnik 2 RTS1, dok ostala mesta drže serije, filmovi, šou programi, muzičke emisije, dakle svaka vrsta zabave, uključujući i dnevno izvlačenje najpopularnije nagradne igre "Fonto". Primat zato drže televizije koje imaju zabavni program, a RTS, uprkos tehničkoj nadmoći, među prvih deset najgledanijih emisija ima tek dva mesta.
       Darko Broćić, direktor medijskih istraživanja u agenciji "Strateški marketing" kaže:
       - Sa tehničke strane sistem RTS-a je najjači, preko 90 odsto populacije ima mogućnost da kvalitetno prati njihov program. Pre bombardovanja procenat je bio i veći, ali je uništena prenosna mreža. Nije u potpunosti popravljena, mada su RTS1 i RTS2 blizu onome što su bili, samo je Treći kanal nešto slabiji. Sledi Pink koji može da prati 85 dosto populacije, pa BK 70, Košava i Palma 45 i Studio B 35 -40 odsto.
      
       To bi trebalo da znači da RTS ima i najveću gledanost?
       - Jedno je imati mogućnost da se prati neki program, a druga stvarno ga gledati. Naše istraživanje se stručno zove merenje auditorijuma, ono treba da pokaže koliko ljudi zaista prati neki medij i koji program.
       RTS nema kvalitetan zabavni program, a interesovanje za informativni je mnogo manje. Za ovaj deo Evrope prosek je da 30-40 odsto stanovništva prati vesti državne televizije, ali kod nas je taj broj u opadanju i kreće se negde oko 20 odsto, što znači da svaki peti stanovnik gleda RTS. Postoje, naravno, varijacije, u nedelji kada smo radili istraživanje bila je u toku svetska liga u odbojci koju je prenosio RTS2, što je podiglo nivo gledanosti. Atraktivne sportske emisije uvek podignu broj gledalaca, s njima ništa drugo ne može da se meri.
      
       Kada je u pitanju samo informativni program, kako prolaze tehnički slabije stanice?
       - Tehnički momenat nije zanemarljiv, ali ako imate situaciju, kao u Beogradu, da sve stanice imaju kontrolisane vesti, onda može da dođe do izražaja i nešto drugo. Sadržaj više nije primaran, pa će neko gledati BK prosto zato što mu se sviđa scenografija. Uostalom, dok je trajalo ometanje Studija B, ljudi su ga pratili i sa deformisanom slikom ili slušali bez slike.
      
       Kako sada stoji Studio B?
       - Drastično je opala gledanost, sa 8,7 u maju na 2,6 u julu. Istina, istraživanje u maju radili smo u vreme kada je bio aktuelan Požarevac, pa su samo na Studiju B mogle da se čuju neke vesti o tome. Studio B je inače moglo da vidi dva i po puta manje ljudi nego RTS, ali je u mestima gde je mogao da se gleda, naročito u Beogradu, bio popularniji od RTS-a.
      
       Kako prolaze lokalne stanice u unutrašnjosti Srbije?
       - Postoji zavidan broj stanica po Srbiji, uglavnom u većim gradovima, koje imaju informativni program. Ranija istraživanja su pokazala da im je i gledanost velika, ali uglavnom ne emituju vesti u vreme Dnevnika 2. Bilo bi besmisleno ulaziti u trku za preuzimanje gledalaca Dnevnika, jer je taj auditorijum stalan i teško se menja. Neke lokalne stanice čak i reemituju Dnevnik, a posle toga puštaju svoje vesti.
      
       Dakle ni njima informativni program ne povećava gledanost?
       - Auditorijum infomativnih emisija ne varira dramatično, ali u principu su najgledanije zabavne emisije. Zabavni program generalno donosi gledanost, donosi ga i informativni, ali ne može jedna stanica da osvoji gledaoce samo zahvaljujući informativnom programu.
       Najgledanija televizija u Srbiji već nekoliko godina je Pink, koji uopšte nema informativni program. Tri četvrtine populacije ih gleda, dakle oko 4 800 000 ljudi bar petnaest minuta u toku nedelje pogleda nešto na ovoj televiziji. Među prvih dvadeset najgledanijih emisija, Pink ima 18. Najgledanija emisija u Srbiji je serija "Tri žene" (Pink), koju svako veče gleda oko 1 600 000 ljudi.
      
       IVANA JANKOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu