NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Crveni Dnevnik

Milošević se u prvih pet minuta Dnevnika RTS-a pominje između 14 i 18 puta, kao i da ne postoji nijedan petominutni interval u kome se on ne pominje. Istovremeno Vojislav Koštunica se nikada ne pojavljuje pre dvadesetog minuta Dnevnika, a obično tek posle četrdesetog minuta

      Istraživanje koje organizuje Medija centar, a koje od početka avgusta prati medijsku predizbornu kampanju, obuhvatilo je deset TV stanica ( "nacionalne": RTS, Studio B, TV Politika, BK i "ostale": TV Pobeda, Gradska TV Niš, Palma Plus, TV Kragujevac, RT Crna Gora, YU Info).
       Rezultati za drugu nedelju septembra, pokazali su da se na "nacionalnim" stanicama, uprkos tome što su u toku pripreme za savezne izbore, najčešće pojavljivala ili pominjala republička vlada (332 puta). Slede Slobodan Milošević (304 puta), SPS (248), JUL (244), savezna vlada (202) i na kraju DOS (100).
       Na "ostalim" stanicama najviše je bio prisutan Slobodan Milošević (92 puta), DOS (89), SPO (62), JUL (58), SPS (54), crnogorska vlada (52), vlast uopšte (51).
       Od predsedničkih kandidata najviše vremena na nacionalnim televizijama ima Slobodan Milošević, čija su 304 pojavljivanja trajala ukupno sedam sati i pet minuta, sledi Tomislav Nikolić sa 44 pojavljivanja i isto toliko minuta, Vojislav Koštunica 51 pojavljivanje u ukupnom trajanju od 36 minuta i Vojislav Mihailović, čijih je 27 pojavljivanja trajalo ukupno 17 minuta. Treba napomenuti da se Nikolić i Mihailović spominju najčešće u saopštenjima sopstvenih stranaka. Mihailović se najviše pojavljuje na RTS-u (u različitim kontekstima), Studiju B, niškoj i kragujevačkoj televiziji (obično u pozitivnom kontekstu).
       Slobodan Milošević na "nacionalnim" televizijama zauzima 14,8 odsto od ukupnog vremena, a Vojislav Koštunica 1,2 odsto.
       Zapaženo je da se Milošević u prvih pet minuta Dnevnika RTS-a pominje između 14 i 18 puta, kao i da ne postoji nijedan petominutni interval u kome se on ne pominje. Istovremeno Vojislav Koštunica se nikada ne pojavljuje pre dvadesetog minuta Dnevnika, a obično tek posle četrdesetog minuta. Izveštaji sa njegovih promocija su šturi i kratki, najčešće stižu sa dan zakašnjenja u vidu nekoliko brzih kadrova iz kojih se ne vidi ni broj okupljenih, ni atmosfera na mitingu, pa čak ni izgled scene.
       Ako se emituje neka Koštuničina tonska izjava, on je uvek usamljen, u veoma krupnom planu, a zatim sledi polemika sa njegovim stavom. Izuzetak je događaj u Kosovskoj Mitrovici, kada je iz publike gađan kamenjem. Tekst izveštaja objašnjava da je to učinio revoltirani narod, ali slika otkriva trg pun publike i samo nekolicinu agresivnih ispred bine. Tekst, takođe, sugeriše da su Koštunicu zaštitili pripadnici Kfora, ali slika otkriva tek nekolicinu nezainteresovanih vojnika, snimljenih po strani, u zasebnom kadru (Dnevnik 2,14.09.)
       Prema angažovanoj minutaži ličnost sedmice na državnoj televiziji je Mira Marković. Izveštaji sa partijskih promocija u kojima je učestvovala traju između 7 i 11 minuta. Kako su izveštaji o istupanjima kandidata SPS-JUL najbrojniji, a teza o opoziciji kao produženoj ruci novog svetskog poretka obavezna, najpominjaniji "brend" na srpskoj predizbornoj sceni je NATO.
       U odnosu na prethodne izbore opao je broj stranaka koje upotrebljavaju televiziju u promociji. Najzanimljiviji deo predizbornog televizijskog programa, ujedno i jedina prilika da se stranački prvaci i njihova mišljenja sučele jeste "Okrugli sto". Poslednja ovakva emisija pokazala je da su oponenti u argumentaciji spremniji od predstavnika SPS-a. Odmah sutradan (13.09.)u Dnevniku 1,2 i 3 pojavljuje se slika gomile faksova sa zahtevima gledalaca da se "Okrugli sto" ukine, pošto "nedostojni ljudi iz opozicije vređaju heroje obnove". Upadljivo je da se u narednom terminu "Okruglog stola", pojavila repriza otvaranja Olimpijskih igara. Metodologija gnevnog vox populi primenjena je i slučaju reagovanja na Koštuničino prihvatanje razgovora sa crnogorskim rukovodstvom oko redefinisanja odnosa u federaciji (Dnevnik 2,10.09.)
       Uočljivo je i mešanje novinarskih žanrova: izveštaj se prepliće sa komentarom, partijsko saopštenje sa redakcijskom reportažom i anketom. Predizborni klipovi emituju se bez jasnog odvajanja od redakcijskog programa. Državni funkcioneri SPS-a i JUL-a se, u cilju stranačke promocije, istovremeno potpisuju i partijskim funkcijama. Ali, pravilo ne važi i za funkcionere SRS-a Vojislava Šešelja i Tomislava Nikolića, potpredsednike republičke, odnosno savezne vlade.


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu