NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Nagradni ćorak

      Nagradne igre, koje su već odavno postale deo naše svakodnevice, možemo sresti na gotovo svakom koraku: u novinama, na televiziji, radiju... Većina njih nudi veoma primamljive novčane i robne nagrade koje privlače učesnike, ali i obezbeđuju ne malu reklamu onim preduzećima i ustanovama koje se javljaju kao darodavci. Međutim, verovatno se svako ko je barem jednom učestvovao u nekoj od nagradnih igara upitao: da li zaista sve te nagrade budu podeljene, ili je sve to jedna velika laž?
       Neka moj primer posluži kao mogući putokaz za odgovor na ovo pitanje. Početkom ove godine održan je šahovski šampionat Jugoslavije u Subotici. Televizija NS plus je svakodnevno pratila šahovsko prvenstvo i izveštavala o odigranim mečevima u šahovskoj hronici koja je išla u popodnevnim satima. Između ostalog, emisije NS plusa imale su i šahovski kviz. U poslednjem kolu ja sam poslao odgovor na pitanje ko je najviše puta bio prvak Jugoslavije u šahu (Svetozar Gligorić). Izvukli su me iz bubnja i kao nagradu sam dobio šahovsku garnituru "Subozana" iz Subotice i jednogodišnju pretplatu na šahovski časopis "Chessexpres" iz Novog Sada. Sada dolazi najzanimljiviji deo: "Subozan" mi je posle izvesnog vremena poslao šahovske figure - bez table!!! Kada sam ih nazvao i upitao kakva je to garnitura u koju ulaze figure bez table, odgovorili su mi da im je žao, ali nagrada je takva kakva je (drugim rečima: "poljubi ili ostavi"). "Chessexpres" je bio još nonšalantniji: nije uopšte poslao dobijenu nagradu!!! Kada sam ih zvao (nekoliko puta) nisu me udostojili čak ni odgovora da li ću tu nagradu ikada dobiti. Jednostavno, ljudi se uopšte ne osećaju dužnim da ispune preuzetu obavezu.
       Otada je prošlo skoro pola godine, te je sada sasvim jasno da su "Subozan" i "Chessexpres" imali jedino nameru da se dobro izreklamiraju, a ne da zaista nagrade učesnike kviza. Ovim putem upozoravam i televiziju NS plus, kao i druge TV kuće da dobro paze prilikom odabira sponzora, jer ovakvi "darodavci" samo štete njihovom ugledu.
      
       MIKICA ILIĆ,
       Bosut


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu