NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Čedo u magli

"Svima nam je poznato kakav je neverovatno strmoglav, spiralni hod napravila negativna selekcija. Od toga nije bio pošteđen ni Studio B", kaže Bojan Selimović, novi direktor ove medijske kuće

      Upravni odbor RTV Studio B je u utorak uveče, umesto dosadašnjeg v.d. direktora Radmile Hrustanović, za novog direktora imenovao Bojana Selimovića. Deset od ukupno šesnaest prisutnih članova UO, dalo je njemu svoj glas, dok su preostala tri kandidata Dragan Đurković(4), Srđan Stojanović(1) i Zoran Matić(1) podelili preostale glasove. Novi direktor stupiće na dužnost kad odluku verifikuje Skupština grada, koja je osnivač Studija B.
       U Selimovićevoj biografiji nalazimo sledeće podatke: po obrazovanju je pravnik, radno iskustvo je sticao u omladinskom listu "Susret", "Večernjim novostima", Jugoslavija publiku, Ehport Press-u i Radio Beogradu. Bio je urednik Omladinskog magazina na Drugom programu Radio Beograda, 25 godina urednik u redakcijama kulture, zabave i sporta na Radiju 202 i urednik Vikend programa na Radio Politici.
       Poseduje i organizaciono iskustvo: Pozorište "Dadov" (scenarista i organizator), osnivač, urednik i organizator Festovizije, javne manifestacije "Grad otvorenog srca", multimedijalnih projekata - "Nindža kornjače", "Beogradsko pre-popodne", "Moj Beograd", produkcija "Mulan". Nagrađivan u RTV Beograd za pozorišnu kritiku "Malog Sterijinog pozorja", Narodnog muzeja za koautorstvo projekta "Otvoreni grafički atelje", BITEF-a za deset godina kritičarskog praćenja festivala.
       Još formalno neproglašeni direktor, u kratkom razgovoru za NIN pokušao je da objasni kakvi će biti njegovi prvi potezi i kako vidi budućnost ove medijske kuće.
      
       Šta vam je ostavljeno u nasledstvo?
       - To tek moram da vidim. Ne bih voleo da odgovaram na osnovu pretpostavki, ali ne mogu da ne registrujem postojeći optimizam. Opet, moram da kažem - u nasledstvo mi je ostavljeno beogradsko medijsko čedo.
      
       Kakva će biti programska koncepcija Studija B?
       - Napravio sam skicu, bez obzira što moram da sačekam zvaničnu verifikaciju da bih znao da sam tu. To će biti moderno profilisan, urbani Studio B budući da pripada prostoru Beograda, ali on neće imati samo lokalni značaj. Poznato je da Studio B veoma transparentno deluje u Srbiji i bez preterivanja može se reći da se 'analizira' i prati njegov rad i u okolnim zemljama. Želim da on bude moderno profilisan medij, koji neće i po dometu i po žanru i po koncepciji biti ograničen samo na prestonicu. Osim toga, dobiću nemalu podršku dve kompanije iz Holandije - Giango studios i Anoh soft, što je gest i potez podrške ne samo meni već i Studiju B. To će praktično značiti da će Studio B ovde biti prva digitalna i interaktivna televizija - to me ohrabruje i obavezuje. Nameravam da omogućim takav način rada da - kao kad saobraćajna policija otvara pogled na sebi važne tačke - Studio B premreži Beograd i formira duhovnu TV mapu grada.
      
       Ima li materijalnih teškoća?
       - Naravno da mi je sve to u ovom trenutku pomalo 'apstraktno'. Načelno, nije mi nepoznato u naznakama. Za nekakav jasniji stav o tome očekujem i tražiću reviziju i analizu poslovanja i neposredan uvid. Ukoliko budem i formalno postavljen, nameravam da angažujem stručnjake i agencije koje će se baviti formalno-pravnim i finansijskim prilikama. Dve agencije su se već ponudile - ja imam još jedan predlog - i izabraćemo najbolju. Znači, kad budem imao tu sliku, biće i preciznih odgovora.
      
       A problemi s kadrovima?
       - Svima nam je poznato kakav je neverovatno strmoglav, spiralni hod napravila negativna selekcija. Od toga nije bio pošteđen ni Studio B. Ono što ću smatrati jednom od svojih prvih obaveza jeste da se podigne standard onima koji neposredno proizvode program da bi se formirao zdrav odnos prema poslu. U takvoj situaciji najbolje će se prepoznati oni koji ne znaju posao. To je vrlo delikatan deo posla i za to je potreban veoma precizan uvid. Studio B nema razloga da se oslanja samo na domaće snage, ključni ljudi mogu biti menadžeri programa - i naši i stranci. Takvih ljudi ima, upoznao sam ih kroz različite kontakte.
      
       Hoće li biti svojinske transformacije Studija B?
       - To je jedan od prvih strateških zadataka budućeg direktora. Budući da je Studio B statusno definisan, tako mora biti i sa vlasničkom transformacijom. U tom smislu smatram da gotovo nema nikog ko ima dilemu - da li da bude javno preduzeće ili kompanija u mešovitom vlasništvu. I ja sam za ovu drugu varijantu, jer Studio B treba da se iskaže u svim modalitetima. Ono što je u ovom trenutku jasno, ako se grad opredeli za svojinsku transformaciju, mora da se ostavi prostor za dokapitalizaciju a tu, normalno, podrazumevam i privatizaciju. Takođe nemam nameru ni da preskočim prava akcionara. Pozabaviti se tom temom je vrlo ozbiljan posao, tako da mi u ovom trenutku još mnoge stvari ostaju u magli.
      
       VLADIMIR MARTINOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu