NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Oslobađanje

      Zamislite idilu doba koje je pred nama: njih dvoje sede u kafiću, ona puši Dodir slobode, on odbija dimove Sloboda nema granica.
       Dok on ispija "oslobođenu" kafu, ona slobodno mlatara nogama u belim pantalonama, nema veze što je dobila. Kad bude popio "kolu" slobodnu od šećera, daće joj sugar-free žvaku koja oslobađa od karijesa...
       Neko je jednom rekao da se sve vojske bore za mir, jedino što ih razlikuje je koncepcija mira.
       Gledajući reklamne blokove kao direktan prenos sa tržišnog bojišta, pada nam u oči, a potom i na pamet da se svi oglašivači bore za slobodu, ali da im se koncepcija slobode čak bitno i ne razlikuje. Dugometražni reklamni blokovi besomučno nude veliki broj sličnih vrsta slobode...Proizvođači cigareta u tome prednjače.
       Nude "slobodu svakom ko se odluči bilo za "vinston" - Dodir slobode, bilo za "prezident" - Probaj slobodu, čak i braća Hrvati, prodaju "ronhil" uz tvrdnju da Sloboda nema granica.
       Baš čudno da su se toga setili tek posle svih ovih godina, valjda im je dosadilo da se sa Slobodom otimaju oko granica.
       Na njih su, verovatno, izvršile uticaj ode raznoraznim ulošcima koji omogućavaju apsolutnu slobodu pokreta. Ako ne to, onda su ih sigurno slomile gomile reklama o sintetičkim pelenama "u kojima koža vašeg deteta garantovano slobodno diše" dok vi uživate u raznim "kolama" koje su oslobođene šećera.
       Zanimljivo da skoro svi proizvodi koje smo nabrojali stižu pravo sa slobodnog Zapada, prevashodno iz slobodne Amerike.
       Divni su to ljudi, vazdan nekog oslobađaju ili mu bar pomažu da se oslobodi - bilo komunizma, bilo loših navika, bilo teritorije za koju su neki, poput Indijanaca, uobrazili da je njihova.
       Posle oslobođenja, vrše edukaciju reklamnim blokovima kako i gde može da se kupi sloboda.
       A zar nije divna sloboda koju možeš da vidiš na televiziji, pa odma' da otrčiš u prodavnicu i da je kupiš. Za sve pare.
       I tako okovan strašnočasovnim radnim vremenom, jer ti razni krediti dahću za vratom, shvataš da si postao potrošač koji je konačno dobio sve o čemu je maštao, a ono što je do tada imao može da kupi u manjim dozama - ali za pravu namenu.
       I svaki put kad ne mogu da se setim šta se desilo u filmu pre nego što su počele reklame, ja kažem da smo se zato borili i zahvalim se Bogu što smo prošli ovoliki put do ulaska u potrošačko društvo, jer oni koji su ga dobili "na tanjiru" ne znaju da ga cene.
       A ono dvoje mladih će žvaćući sugar-free sačekati da joj prođe, pa će u "slobodnoj" vezi začeti još jednog mališu koji će verovatno biti oslobođen razuma, ali će mu koža garantovano slobodno disati.
      
       ALEK GARČEVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu