NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Nije teško biti fin

"Treba da naučimo da ne dahćemo jedni u druge, ne virimo u novčanike i ne pitamo kolika ti je plata. To je jedna odvratno velika količina familijarnosti koju su naši ljudi prihvatili", kaže Mirjana Bobić-Mojsilović

      Nova akcija Mirjane Bobić-Mojsilović, urednice Kulturno-zabavnog programa RTS-a je serijal pod nazivom "Budi fin". Svakog dana, više puta dnevno, poznate ličnosti kroz zanimljivo osmišljene scenarije (koje uglavnom pišu Mirjana Bobić-Mojsilović i njena saradnica Ranka Jakšić) govore o raznim, običnim stvarima naše svakodnevice - o lepom ponašanju na prvom mestu. Da li je pokretanje takve akcije, koja na primer "podučava" gledaoce da se ne srče dok se jede, pokazatelj naše (ne)kulture i da li se mi zaista nalazimo u tako katastrofalnom stanju?
       "Lično sam osećala da neko treba da nas vaspita. Za to ne treba mnogo truda, potrebno je samo malo da uradimo na sebi da bismo svakoga dana u svakom pogledu sve više napredovali", kaže Mirjana Bobić-Mojsilović.
       Emisija "Budi fin" ne govori samo o bontonu, već i o tome da treba da poštujemo jedni druge, o privatnosti, komšiluku, redu u okruženju i prirodi, da naučimo kakvi životni principi važe u gradu, a kakvi u selu ("nemoj da puštaš svoje ovce, krave ili svinje na komšijski travnjak").
       "To su naši žešći problemi. Treba da naučimo da ne dahćemo jedni u druge, ne virimo u novčanike i ne pitamo kolika ti je plata. To je jedna odvratno velika količina familijarnosti koju su naši ljudi prihvatili", kaže urednica Bobić. U emisijama se devojkama objašnjava da nije fora da budu anoreksične, već zdrave, da nije fora hvaliti se u stilu "Genijalno, jedva da je završio školu, a mlati pare." "Budi fin" je i kampanja protiv oružja, droge, "sponzoruša" i onih koje usred dana nose večernju garderobu.
       "Kroz filmove i spotove smo prisvojili retrogradne, štetne stvari. Postoji mnogo destruktivnosti među mladima, a želela bih to da izmenim. Promena sistema vrednosti - to je moj cilj."
       Mirjana Bobić-Mojsilović ne krije zadovoljstvo zbog uspeha ove nove emisije. Kaže da je dobila čestitke, da se ljudi javljaju i daju predloge i da su se za emisiju zainteresovali i proizvođači kafe, Gradsko zelenilo i druge firme koje žele da pomognu da emisije izgledaju sve bolje. "Neko sad može da traži dlaku u jajetu i kaže da spotovi mogu da izgledaju malo bolje, da budu uglancaniji. Spot za Nike košta ko zna koliko, a mi kinte nemamo, a očekuje se da pravimo dobar program", kaže Bobić.
       Pored ove emisije, Kulturno-zabavni program RTS-a dobio je još dve emisije: "Buđenje" i "Šizikarijum". Prva emisija se bavi alternativnom kulturom, drevnim znanjima i etnologijom, govori o srpskim običajima, ali i o horoskopu. "Šizikarijum" je, kako kaže Mirjana Bobić, izazvao oprečne reakcije i dodaje da je doskoro ovakva emisija bila nezamisliva za okoštali, starinski sistem RTS-a. Urednica zabavnog programa RTS-a, međutim, najavljuje i emisiju namenjenu gimnazijalcima koja bi trebalo da krene za mesec dana, pod nazivom "Divlji u srcu". U ovoj emisiji gimnazijalci će se takmičiti u retorici, a deset najboljih dobiće stipendije za učenje stranih jezika u inostranstvu.
       "Ova akcija, koju su podržali i ministarstva za kulturu i informisanje, treba da bude svetlo u tami hiljadama mladih ljudi, da im pokaže da i u Srbiji neko misli na njih, ceni njihovu pamet i stimuliše njihov rad", tvrdi Bobić. Ona takođe kaže da je "strašno ponosna" zato što će zabavno-kulturni program RTS-a biti "milion puta gledaniji od bilo kog narodnjačkog šou-programa". "Program je pravi bingo. Sada mladi mogu da gledaju emisije RTS-a subotom uveče. U njima oni mogu da čuju i vide samo plemenite stvari - nema veštačkih grudi, šljokica i lake zarade."
      
       DRAGANA MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu