NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Zabava umesto politike

Morali smo da se odlučimo gde pripadamo - da li smo komercijalna televizija ili ćemo se boriti sa RTS-om. A mi, protiv RTS-a ne možemo, kaže Violeta Milutinović

      Na Televiziji Palma nema više političkih emisija. Razlog tome jeste odluka vlasnika Miodraga Mikija Vujovića da preobrazi svoju televiziju i da od nje napravi komercijalnu TV stanicu, na kojoj čak nema ni informativnog programa. Preobraženje koje je doživela ova televizija možda je nekima čudno, ali nije neočekivano, barem prema svemu onome što je ova TV do sada doživela. Počela je bez političkih emisija pre desetak godina, nosila je pečat gazda Jezdine televizije, a pošto je Miodrag Vujović preuzeo njen vrh, na Palmi su se probijale estradne novokomponovane zvezde, a u sitnim satima iza ponoći emitovali su se erotski filmovi. "Radikalski talasi", Vujovićeva politička emisija "Dijalog", "Pitanja i odgovori" Olivere Miletović postali su zaštitni znak ove kuće. Čak i posle petog oktobra, kada su mnoge TV stanice prešle "na drugu stranu", činilo se da Vujovićeva Palma ostaje dosledna i, po svemu sudeći, tada jedina opoziciona televizija. Ali, ne zadugo. I Palma je doživela uređivački zaokret.
       Zašto, objasnila je Violeta Milutinović, koordinator programa: "Zbog predstojećeg zakona o telekomunikacijama morali smo da promenimo programsku orijentaciju. Morali smo, pre svega, da se odlučimo gde pripadamo - da li smo komercijalna televizija ili ćemo se boriti sa RTS-om koji će biti najjači u informativnom smislu. A mi protiv RTS ne možemo. To je jedini razlog."
       U javnosti se, međutim, pričalo da je ukidanje političkih emisija bio uslov Amerike da bi mogli da emituju svoj program preko satelita, što je u razgovoru za "Ekspres" u maju ove godine potvrdila Olivera Miletović, bivša zvezda ove televizije.
       U vreme kada je skidanje političkih emisija sa ove televizije bilo aktuelno (juni mesec) do Vujovića se nije moglo doći, ali je zato Olivera Miletović (sada radi na jagodinskoj televiziji Palma plus) rekla: "Rezultat političkih pritisaka je da je TV Palma danas pri samom dnu tabele koja pokazuje gledanost. Ta priča da se Palma okreće komercijalnom programu zato jeste besmislica." Međutim, Violeta Milutinović kategorički tvrdi da u toj priči nema nikakve političke pozadine.
       Violeta Milutinović, pak, tvrdi da gledanost TV Palma od kako je ona komercijalno orijentisana ne stoji tako loše. "Palma se sada nalazi na petom mestu po gledanosti. Gledanija je, recimo od TV Politika, Art kanala, TV B92. To su pokazala istraživanja marketinške agencije Martin borda". Ona objašnjava da je gledanost TV Palma bila za dva mesta veća u vreme kada se bavila i politikom, ali da će se sadašnja situacija sa gledanošću popraviti. "Budući da smo privatna televizija i da imamo finansijskih problema, prvo ćemo se truditi da polako ustalimo komercijalni program. Nama nedostaje jedno dobro 'Nedeljno popodne' ili dobar filmski program, a ne političke emisije. Kada budemo popravili filmski program skočiće i gledanost", kaže gospođa Milutinović (ona tvrdi da dok se ne sklope ugovori sa vodećim svetskim filmskim kućama, TV Palma insistira na muzičkom programu koji je namenjen mlađoj populaciji, a u planu je i emisija o ozbiljnoj muzici).
       TV Palma čeka predstojeći zakon o telekomunikacijama bez straha. Tako kaže Jovica Radošević, tehnički direktor. "U toj oblasti važi jedan princip, a to je: prvi došao - prvi uzeo. Nadam se da se neće naći neki sumanut čovek da sada sve pretumba." Radošević objašnjava da su planovi ove televizije dugoročniji - pored centralnog predajnika u Zemunu i onih na Fruškoj gori, na Crnom vrhu i na Jastrepcu, u pripremi je predajnik na Kosmaju (pokrivao bi Čačak, Valjevo, Mladenovac), a do 2006. bi trebalo da se "povežu" sa Crnom Gorom i delom Republike Srpske.
      
       DRAGANA MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu