NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Televizija je prepisivanje

Milomir Marić zaista ima sreću što uči posao od uigrane ekipe profesionalaca

      Već deset godina je na televiziji, pa je i to, možda, razlog što joj neobavešteni novinari postavljaju pitanja tipa "kako ste se osećali kada je vaš deda (Aleksandar Ranković) odstranjen 1966. iz političkog života ondašnje Jugoslavije", iako je ona rođena tek šest godina nakon toga.
       Sa dvadeset, Anja (Andrijana) Ranković je na "Politici" prošla kroz TV trening "od pijačnog barometra do spoljne politike" i posle dve godine, odlazi 1994. na tek osnovanu BK TV na kojoj postaje poznata sa emisijom "Gea" čiji je idejni tvorac Aleksandar Tijanić, tadašnji glavni i odgovorni urednik BK Televizije: "On je izmislio TV novinarstvo", kaže Anja, "i ne očekujem da ma ko može da napravi od televizije ono što Tijanić može. Svaki put kad dođe novi urednik, ja spustim kriterijum".
       Od 1997. do 1999. bila je i najmlađi urednik "Telefakta", a onda je ("vesti, prosto, nisu za mene", kaže) osmislila svoju emisiju, Puzzle, koju radi i danas. Njenih trideset minuta "ogleda o životu" (sa "jeste li već čuli da..." intonacijom), o ljubavi, lepoti, seksu, Bogu, strahu, sektama, svim (ne)mogućim odnosima među ljudima... uz filmske inserte i psihologe, seksologe, antropologe i ginekologe, kao i mnoge javne ličnosti koje uvek imaju ponešto da kažu o "fenomenima života", jedna je od najgledanijih emisija na televiziji braće Karić (po istraživanjima Stratedžik marketinga, iz januara ove godine, posle "Zlatne žice" i "Tabloida" Aleksandra Filipovića).
      
       Prošlog proleća Anja Ranković je postala urednik zabavnog programa BK TV, a ovih dana radi na novoj programskoj šemi svoje redakcije:
       - Nijedna televizija u Srbiji nema dobar zabavni program, jer je godinama akcenat bio na informativnom programu. Tako je i na našoj televiziji. Vreme je da se to promeni. Planiramo da, do proleća, postavimo pet ili šest potpuno novih zabavnih emisija, biće više muzike, seksa, kvizova (kao što je kviz "Milioner", na primer), tzv. ženskih emisija, talk shonj-a, novih serija i filmova... Takođe, promovisaćemo neke ljude koji već rade kod nas, one koji ne rade kako treba - zameniti, rečju, biće malo tumbanja na programu, bar kada je njegov zabavni segment u pitanju.
      
       Da li ste potrošili onih 200 tema sa spiska koji ste napravili pre tri godine za Puzzle, i, hoće li i vaša emisija pretrpeti izmene?
       -Teme nisu potrošene, jer taj spisak se godinama sužava ali i proširuje, mnogo čitam, razgovaram s ljudima, pratim Internet i satelitske programe, tako da su teme neiscrpne. Pogrešan je pristup novinara koji traže ekskluzivnu temu. Sve je već ispričano, važan je jedino pristup onome o čemu govorimo. O ovoj stolici na kojoj sedim ili o kutiji cigareta mogu da napravim priču, samo je bitno kako ću to učiniti. Svaka je tema izuzetna, ma koliko delovala banalno.
       Svakako ću menjati koncept Puzzle. Vreme je da se promeni scenografija, a najverovatnije će to biti neka vrsta talk shonj emisije, duela u studiju, koji će biti propraćen, naravno, filmskim i drugim segmentima. Možda će novi koncept startovati već na proleće, ali na jesen - sigurno.
      
       Iako je vaša emisija jedna od najgledanijih na BK, postoje i pritužbe da nije originalna, da je reč o kompilaciji, olako shvaćenom novinarstvu po formuli: priča sa satelita ili Interneta plus nekoliko sagovornika o "svakodnevnim stvarima prostim".
       - Televizija je prepisivanje - oduvek bila. Na njoj postoji deset formi i sve emisije se rade na isti štos. Jesu li vesti originalne? Svuda u svetu se vesti rade na isti način kao i sve druge emisije. Ono što emisiju čini zanimljivijom od drugih je njen autor a ne sadržaj. Moj nastup je originalan, scenografija takođe, jer smo je sami osmislili. Kompilacija? Pa to je novinarstvo. I vi ste, da biste razgovarali sa mnom, na Internetu pregledali tekstove o meni, informisali se i vaš tekst je vaš utisak o meni. Na isti način i ja radim svoju emisiju. Na televiziji postoji stotinu emisija "dovedeš tri gosta pa ćaskate" ali su samo tri - dobre. Lako novinarstvo? Ne postoji.
      
       Da vam Puzzle omogućava kreativnost, zadovoljava vaš istraživački duh i pre svega nudi - slobodu rada, bez uredničkog mešanja, izjavili ste 2000. godine. Da li je tako i po dolasku Milomira Marića na mesto glavnog urednika BK TV?
       - Za deset godina rada sarađivala sam sa 14 urednika i uglavnom, nisu mi se mešali u posao. Oni koji jesu, ubrzo su shvatili da je to deplasirano. Urednička je greška da se menja nešto što ima dobar rejting. Danas sam urednik i Redakcije zabavnog programa i emisije, pa imam slobodu. Isto kao što se ne mešam u emisiju Snežane Dakić, jer svoj posao radi dobro, ne volim da meni neko nameće svoj stil.
      
       Milomir Marić je, u oktobru, izjavio da nikada ranije nije radio na televiziji kao i da je kod vas loša praksa forsiranje manekena, a ne pametnih i talentovanih, što će on pokušati da promeni. Budući da ste na BK TV od prvog dana, šta mislite o radu ove televizije otkako je Milomir Marić njen urednik?
       - Tim koji čini BK TV je uigrana ekipa profesionalaca. Marić zaista ima sreću što mu se pružila prilika da posao na televiziji uči od profesionalaca. Treba ga, posle nekoliko meseci rada sa nama, pitati da li i dalje misli isto. Svakom uredniku treba vremena da se uhoda sa timom, pogotovo Mariću koji još uvek ne poznaje dovoljno tehnologiju televizije. Mislim da je još rano donositi sud.
      
       ZORA LATINOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu