NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Traka

      Pouzdano merenje gledanosti
       Medium Index, preduzeće za istraživanje javnog mnjenja, tržišta i medija (predstavnik agencije Gallup International u Jugoslaviji) predstavio je, za naše prilike, novi sistem elektronskog merenja gledanosti televi-
       zijskih stanica. Putem takozvanog People meters uređaja koji se ugrađuje u TV aparate moguće je pratiti gledanost TV stanica 24 časa dnevno. Kako je objasnio Srbobran Branković, direktor i suvlasnik Medium Index-a ova metoda je efikasnija od, do sada postojeće, jer je, pre svega, preciznija. Kako je objasnio, na ovaj način se može tačno proceniti mesečni rejting neke stanice, ukupna dnevna gledanost, rejting emisija, ali i to šta se dešava sa publikom kada na nekoj TV stanici počne visokogledana emisija, odnosno koliko gledalaca i sa kog kanala prelazi na tu emisiju..."Ovaj način je posebno pogodan za oglašivače koji mogu da saznaju koliko je njihov reklamni blok gledan i u kom periodu bi bilo najbolje emitovati ga", kaže Branković. Za sada je na ovaj način pokriven samo Beograd (100 domaćinstava, što je, kako kaže Branković, dovoljno veliki uzorak). Prema sadašnjim planovima, u maju bi trebalo da se ova metoda merenja gledanosti proširi i na veće gradove po Srbiji, a početkom jula bi trebalo da bude pokrivena cela teritorija Jugoslavije.
      
       Medijska eksplozija
       Od oko 1 500 postojećih medija u Srbiji, više od tri četvrtine, ili 76 odsto, nastalo je od 1999. do 2001. godine, rekao je direktor savezne Agencije za istraživanje medija i odnosa s javnošću Prvoslav Plavšić. On je rekao da to potvrđuje tezu o "medijskoj eksploziji" poslednjih godina, ukazujući pri tom da broj nost medija nije dovela i do bolje ponude programskih sadržaja i izbegavanja pojava politizacije i komercijalizacije.
      
       U centru pažnje
       Početak suđenja bivšem predsedniku SRJ Slobodanu Miloševiću pred Haškim tribunalom i odnosi u fede- raciji bile su glavne teme domaćih medija od drugog do petnaestog februara, pokazalo je najnovije istraživanje agencije Strateški marketing i Medija centra. Suđenje Miloševiću i odnosi u federaciji zauzeli su po 14,8 odsto svih medijskih tema u posmatranom periodu, ali je ukupna problematika oko Haškog tribunala, kojoj je posvećeno 22 odsto vremena TV dnevnika, na prvom mestu. Prema rezultatima medijskog monitoringa, suđenje Miloševiću nije iskorišćeno za otvaranje tema o ratnim zločinima u Hrvatskoj, BiH i na Kosovu, jer su se mediji više bavili tehnikom suđenja i odbranom Miloševića nego sadržinom optužnice. Kada se radi o Miloševićevom izlaganju, istraživanja Strateškog marketinga pokazuju da je treći dan njegovog izlaganja pratilo 64,5 odsto građana i pri tom je dobio prosečnu ocenu 3,76. Najvišu ocenu - peticu, dobio je od 41,6 odsto ispitanih, a najnižu od 11,6 odsto.
      
       Zabranjena "Latinica"
       Emisija "Latinica", pod nazivom "Zakon o deustašizaciji" koja je trebalo da bude emitovana na Hrvatskoj radio-televiziji, skinuta je sa programa (iako je najavljena u svim dnevnim novinama i na HRT), uz obrazloženje da je "reč o pristupu koji nije u skladu sa potrebnim nivoom novinarske profesionalnosti i odgovornosti". Autor emisije Denis Latin kratko je rekao agenciji Hina da je šokiran i da o tome "uopšte nije obavešten".


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu