NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Skuplja tarifa

Brojevi telefona standardno rezervisani za raznorazne kvizove, pričaonice, smehoteke ili vruće razgovore, oni koji počinju na 041 našli su svoje mesto i na nacionalnoj televiziji.

      Prvo je na Trećem kanalu RTS-a krenulo glasanje gledalaca o tome koji bi film želeli da gledaju, odnosno koju bi utakmicu italijanske fudbalske lige želeli da pratite. Princip je da se ponude tri predloga, a emituje se onaj koji odnese najviše glasova. Potom su gledaoci emisije "Za i protiv" koja se prikazuje utorkom na Prvom programu, mogli da glasaju pozitivno ili negativno povodom određene teme (u prošloj je pitanje bilo: "Da li ste za negovanje populizma u književnosti?").
       "Radi se o ispitivanju javnog mnjenja. Mene zanimaju reakcije ljudi, a ne finansijski momenat koji bi, eventualno, bio iza toga, kaže Dragana Vasiljević, urednica emisije "Za i protiv".
       Cena poziva ovih telefonskih brojeva je tri dinara, što je na Trećem kanalu i istaknuto. Ukoliko neko poželi da glasa u emisiji "Za i protiv", cenu saznaje okretanjem dva ponuđena broja (jedan rezervisan za one koji daju pozitivan glas, drugi za negativne glasove), kada muški glas saopštava: "Cena ovog poziva je tri dinara", bez besplatnog saopštenja.
       "Svi znaju da su brojevi koji počinju na 041 skuplji. Svako ko se odluči da okrene taj broj spreman je i da plati poziv", kaže Božidar Vujošević, zamenik direktora marketinga RTS-a i dodaje da "cena poziva nije fiksna" ("zavisi od sekundaže, ali vam ne mogu reći ništa konkretnije"), što se nekako ne slaže sa onim što se može čuti kada se okrene željeni broj.
       "U osnovi svega je finansijska strana Trećeg kanala koja je jako loša", kaže Božidar Vujošević, upitan da prokomentariše zašto se za glasanje koriste baš pomenuti telefoni. "Mi smo jedina televizija koja do sada nije upražnjavala glasanje na 041. Sklopili smo ugovor sa firmom Teleport grup, i prema dogovorima, delimo zaradu 'pola-pola', pošto se deo novca prethodno uplati Telekomu. A da li će nam se isplatiti, tek ćemo da vidimo, budući da je glasanje na Trećem kanalu krenulo pre tri nedelje, a prvi obračuni se vrše tek posle mesec dana."
       Aleksandar Crkvenjakov, direktor RTS-a, međutim, kaže da na ovaj način ova medijska kuća neće moći da dođe do zarade. "Budući da se radi o ispitivanju javnog mnjenja, poziv nije skup. A kada se deo novca da Telekomu, a deo provajderu, verovatno ćemo biti na pozitivnoj nuli." On objašnjava da je korist koju RTS ima u tome što je moguće da se uključi veći broj gledalaca, nego putem standardnih telefona, kao i to da je glasanje grafički prikazano na ekranu. "Novac bismo mogli da zaradimo ako bismo krenuli sa kvizovima, gde svaki učesnik potroši 20, 30 dinara", kaže Crkvenjakov.
       Božidar Vujošević kaže da postoji mogućnost da RTS krene sa kvizovima u koje bi se gledaoci uključivali putem broja 041. "Dosadašnji kvizovi na Prvom programu RTS-a se nisu pokazali kao naročito isplativi, tako da postoji predlog da se krene sa uključenjem gledalaca putem brojeva 041. Da li će se to realizovati, za sada se ne zna, jer nismo sigurni ni u to da li da nastavimo sa anketama."
       Da li će se RTS pridružiti onim televizijama koje su zaradile veliki novac zahvaljujući kvizovima i drugim "sadržajima" ili će stati "samo" na anketiranju građana koji, po svemu sudeći, moraju da plate to što rukovodstvo nacionalne televizije želi da ima uvid u mišljenje građana - tek će se videti.
      
       DRAGANA MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu