NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Prodaja "sapunica"

Rumunija

      
       Mediji sa inostranim kapitalom su po pravilu dobro finansirani i imaju visokoprofesionalni i stručni menadžment. Lider među ovim medijima je svakako velika grupacija Media Pro, koja obuhvata brojne radio i TV stanice, među kojima je svakako najpoznatija PRO TV.
       Ova televizijska kuća, zahvaljujući privatnim distributerima kablovske televizije, koji su takođe najčešće u mešovitom vlasništvu, može se pratiti u svim rumunskim gradovima pa i mnogim selima. U poslednje vreme, PRO TV je snažno razvila lokalne TV stanice, što znači da gledaoci uz informacije od nacionalnog značaja, dobijaju i pregršt vesti i servisnih informacija iz svoje lokalne sredine, a koje njih, po prirodi stvari, posebno interesuju.
       Sličan pristup ima i Radio Pro, koji takođe pokriva celu teritoriju Rumunije.
       Da bi zadovoljila ukus najšire publike, uz PRO TV, posebno deluje i televizijski program "Akasa" ("Kod kuće"), koji je namenjen onim gledaocima koji nisu zaposleni i dan provode u svojoj kući, dakle uz TV-ekrane. To je program sa mnogo TV-novela i serija, koje su, pre svega, po ukusu domaćica i penzionera.
       Uz elektronske medije, štampa je takođe predmet interesovanja inostranih investicija. Dnevni list "Evenimentul zilei" (Događaj dana) ili pak "Ziarul finančiar" (Finansijski dnevnik), samo su neki od najpoznatijih i najčitanijih dnevnika, koji su integralni deo međunarodnih informativnih koncerna. Dok je "Evenimentul zilei" veoma kritički raspoložen prema društvenim i ekonomskim prilikama u zemlji, kao i prema sadašnjoj levičarskoj vladi (bio je, doduše kritičan i prema njenim desničarskim prethodnicama), "Ziarul finančiar" sadrži brojne, produbljene ekonomske ali i političke analize i veoma podseća na svoj međunarodni uzor "Fajnenšel tajms".
       Tržište informacija u Rumuniji karakteriše veoma raznovrsna ponuda ali i bespoštedna konkurentska utakmica među medijima. U toj utakmici neki prolaze veoma dobro, neki tek preživljavaju a neki bivaju poraženi i istisnuti sa medijske scene. Ipak, iz činjenice da u ovoj zemlji deluju stotine privatnih novina, časopisa, radio i TV stanica, jasno je da sektor informisanja predstavlja atraktivan investicioni prostor.
      
       MIRKO ATANACKOVIĆ
       (Beta)


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu