NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Nežna ženstvenost

NAZIV: Labudovo jezero P. I. Čajkovskog
KOREOGRAFIJA: Dimitrije Parlić
PROTAGONISTI: Mila Dragičević i Konstantin Kostjukov
DIRIGENT: Angel Šurev; Narodno pozorište

      Kraj sezone Baleta Narodnog pozorišta bio je u znaku Mile Dragičević koja je prvi put nastupila u veoma zahtevnim ulogama Odete i Odilije. Uz nesebičnu i svestranu podršku Konstantina Kostjukova kao Zigfrida, koji se, ovoga puta, usredsredio više na svoju partnerku no na potvrđivanje već osvojenog statusa zvezde Baleta, Mila Dragičević je, pored tehničkih predispozicija za dvostruku ulogu Odete-Odilije, pokazala nežnu ženstvenost.
       Otmena, neobično plastična i uzvišeno lepa, mekoćom pokreta i pregibima tela delovala je, u ulozi Odete, kao ukleta princeza koja se, uprkos usudu, i beznadežnosti situacije, bori za svoju ljubav protiv svemoćnog čarobnjaka Rotbarda. U prvim slikama, kao u nekom lošem snu iz kojeg sudbinski ne može da utekne, u IV činu Dragičevićeva je delovala sugestivno, otkrivajući dubinu svog senzibiliteta u trijumfalnom Adađu u kojem se od začarane Labudice pretvara u živu devojku-princezu.
       Kao Odilija, u III činu (pomalo nesigurna i odveć brižljivo usredsređena na tehničku stranu dueta - što je normalno kad neko igra tako teške uloge u jednom danu), u solo varijaciji i kodi-finale Dragičevićeva je virtuozno i sa lakoćom, kao da se poigrava, izvela čisto i ubedljivo sve bravure koje zahteva uloga. Kostjukov je solidno odigrao svoju varijaciju (kao profesionalni “danak” klasičnom repertoaru), pošto nam je, tokom ove sezone, u četiri različite uloge, pokazao širok dijapazon kreiranja različitih likova i virtuoznost izvođenja. Bez Pas de trois (zbog povrede Dejana Kolarova) u I činu, uz nešto bolje solističke partije no obično (posebno Vals neveste i Pas de ljuatre), Rotbard Nenada Jerenića bio je veoma sugestivan, dok bi ulogu Komendijaša trebalo doraditi. Publika je oduševljeno pozdravila protagoniste. Ostalima (Orkestru i Baletu) treba zahvaliti što su na 40 stepeni uopšte došli da igraju.
      
       MIRJANA ZDRAVKOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu