NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Sara i skremblovane grudi

Vrteći oko 200 kanala medijske svetske sile, treba vam nekoliko dana da pronađete one programe koji su, istina, uvek dobri, bez obzira na godišnje doba u kojem ih gledate. TV leto u Americi je u znaku najbizarnijih šou-programa, poput The Amme Nicole Shonj-a, slike i prilike metastazirajućeg mita o Merilin Monro

      Smuti pa prospi. To vam je, rečju, pogled na TV Ameriku. S kablovskom televizijom je u Americi kao sa obućom. Veći izbor lošijih cipela nigde nećete naći ali, ako ste dovoljno uporni, bićete vlasnik (kao) za vas pravljenog para.
       Na letnjoj američkoj TV sceni nema mnogo noviteta, letnja ili zimska, najjeftiniji je provod, reći će vam i staro i mlado, i crno i belo i latino, s one strane Atlantskog okeana, žaleći se na beskonačne reklame (nama pričate?), mnogo loših serija (vi ih bar imate u sopstvenoj produkciji, primećujemo), maratonska repriziranja američkih filmskih klasika koje i sveži dođoši već napamet znaju. A opet svi sve gledaju, jer kako biste opravdali podatak da svaki Amerikanac gleda televiziju četiri sata dnevno?
      
       The City
       Ne možete da prođete ni pored jedne njujorške ulične govornice ili autobuske stanice, a da vam se ona ne smeje sa reklama HBO televizije na kojoj se prikazuje Sex and The City (od 21. jula premijerne epizode, nedeljom u osam uveče). Svaki treći žuti taksi je njena pokretna reklama. Na Tajms skveru je u društvu najvećih brodvejskih, ali i letnjih filmskih hitova Raod to Perdition (s Tomom Hanksom u glavnoj ulozi) i najnovijeg Majersovog Ostina Pauersa: Goldmember.
       Rečju, kraljica američkih TV serija Sara Džesika Parker zaštitni je znak grada Njujorka. Skoro koliko i Invisible Spirit Bliznakinja na razglednicama za dolar. Inače HBO je jedna od najpopularnijih i najkvalitetnijih televizija sa nekoliko programa, i ne može se svako američko domaćinstvo pohvaliti da je ima. Da biste gledali Sex and The City, Sopranose, Six feet under (čuvena crnohumorna serija o porodičnom pogrebnom preduzeću), Arliss (dosadna sportska serija o superagentu u kojoj se redovno pojavljuju sve NBA - Majk Bibi iz Kingsa u ovonedeljnoj - i druge sportske američke zvezde), potrebno je da doplatite još 39 dolara, jer HBO nije uračunata u cenu rente na primer, kako je to slučaj sa većinom drugih kablovskih televizija.
       Kad čujete da je najgledaniji šou ovog leta u istoriji kablovske u Americi The Amme Nicole Shonj, zabrinete se za američku naciju kao što vas u Srbiji (ne)zabrinjava gledanost Grand šou programa. Bivša striptizeta i Pladžbodž devojka, nadasve udovica američkog bogataša Hauarda Maršala, u letnjoj pauzi suđenja sa Maršalovim sinom zbog nasledstva (koje traje sedam godina) pred kamerama, sa svojim sinom, kućepaziteljicom, advokatom i crnim kučetom kupuje kuću, dekoriše je i ide u šoping, a američka nacija uživa da u liku ove pozamašne plavuše gleda metastazirajući mit o Merilin Monro.
       Kada je čak i Tajm ovih dana počeo da piše o TV zarazi poznatijoj kao "ljubav u ringu" (dating shonjs), civilizacija se približila svom kraju, primetila je jedna od vlasnica voajerskih šou-programa među kojima su najgledaniji EX-treme Dating, Change of Heart, Dismissed, Blind Date... TV provodadžisanje je svoj vrhunac doživelo u haremskoj verziji u kojoj jedan mladić bira između 25 devojaka svoju saputnicu, a američka publika ga se ni ovog leta nije zasitila. "Ako iz svoje fotelje gledate kako neko odlazi na sastanak to znači da vi niste otišli na svoj", primećuje kolumnista Tajma Džems Ponivozik, vraćajući se tako na lajtmotiv njujorškog hita "Sex and The City".
       Pored letnjih premijera filmova na Life time kanalu, po istinitim pričama koje Amerikanci posebno vole, bejzbol i ragbi utakmica, ovo TV leto je obeležio i nezaobilazni šou-program Hauarda Sterna na E! kanalu čiji su gosti patuljci i striptizete, Pladžbou fotomodeli i njihovi skremblovani delovi tela. Prikazan je, ovog leta nekoliko puta i film Život sa Džudi Garland: Ja i moje senke, inače ovogodišnji dobitnik nagrade za najbolji TV film.
      
       Bravo, Pikaso!
       Nova serija, zapravo stara koja je trebalo da počne sa emitovanjem još januara 2001, od ovog leta se može gledati na Bravo kanalu. Reč je o Breaking Nenjs, miniseriji koja reklamira američku medijsku mašineriju, nešto poput E.R. ali u svetu kablovskih vesti, uz sporadično provejavanje lako etičkih pitanja da li nahuškati ožalošćene udovice na politički vrh, da li otkrivati baš sve afere političara...
       Šou Wild on Wants You, posebno popularan preko leta, uskoro će dobiti novu voditeljku (prošle nedelje je održana audicija). Bruk Bark, zanosna brineta, simbol ovog "upoznajte svet" šou programa, godinama je već, svake nedelje predstavljala neki drugi kraj sveta.
       A onda vas Amerikanci, kad im kažete odakle ste, pitaju: A je li to blizu Hrvatske, pošto su gledali Bruk Bark na proputovanju kroz Hrvatsku kako u zagorskoj nošnji igra i peva, ali i vozi skutere, jaše i splavari pokazujući lepote bivše jugoslovenske republike. I turistički rat smo davno izgubili...
       Na određenim tzv. netnjorks (NBC, CBS, ABC) kanalima psovanje i nedolične scene ne možete ni čuti ni videti (eto još jedne prednosti Sex and The City), ali zato većina kanala vrvi od "pokazati slobodu za sto dolara" šou-programa. I bat džou njill je MTV šou u kojem se, na primer, na Tajms skveru licitira ko će za 75 dolara ili više da se skine u kupaći kostim i zadnjicom slika po papiru tako što prethodno sedne u slikarsku paletu prepunu svežih boja.
       Onda se tu nađe i otac novootkrivene umetnice koji oduševljeno maše svežnjem novčanica uzvikujući da ni sanjao nije kakav talenat čuči u njegovoj kćeri. Svi su oduševljeni i uzvikuju "Bravo, Pikaso!"... Uostalom, imamo i mi svog Prljavog inspektora Blažu.
      
       ZORA LATINOVIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu