NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Videli smo se u Niš

Glamuru ovogodišnjeg Festivala glumačkih ostvarenja osim energije direktora Dragana Bjelogrlića nesporno je doprinela i punija kasa. Potrošeno je oko 8,5 miliona dinara što je skoro dva i po puta veća suma od prošlogodišnje, a direktor obećava da će položiti račun javnosti

      Niš nema more, jezero ni sjajne hotele ali će ove godine imati najbolji festival u zemlji, poručio je Nišlijama direktor 37. Niškog filmskog festivala Dragan Bjelogrlić.
       Najbolji festival, prema tvrdnji direktora, ima i velike novine u odnosu na sve dosadašnje, koje se zapravo ogledaju u novom dizajnu, reklamnoj kampanji i programu.
       Pored očitog uspeha u obezbeđivanju premijernih filmova koji su poslednjih godina zaobilazili festival u Nišu, novina koja je najviše zasmetala Nišlijama je poigravanje sa njihovom gramatikom, što im očigledno ne izgleda previše duhovito.
       "Vidimo se u Niš", poruka je sa spota za ovogodišnji Festival koja bi valjda trebalo da zasmeje Nišlije. Plakat sa roštiljskim štapićem obmotanim filmskom rolom zaista može da izmami osmeh većini Nišlija koje zbog svog praznog novčanika polako zaboravljaju kako izgleda ražnjić po kome ih, izgleda, u Srbiji prepoznaju.
       "Kritike bilbordova i spotova neću komentarisati. Ništa nije rađeno zlonamerno i sa nipodaštavanjem. Naprotiv", tvrdi Bjelogrlić.
       Očigledno sa velikim razumevanjem za težak materijalni položaj Nišlija koji se po primanjima nalaze na dnu lestvice u Srbiji, organizatori su odlučili da 90 odsto ulaznica podele ali ne građanima već sponzorima koji su, sasvim sigurno, s obzirom na troškove Festivala, zaslužni za njegovo održavanje. Ostalih deset odsto svoje ulaznice plaćali su po ceni od 450 dinara za komplet mada je bilo i onih koji su (ako nije marketinški potez i još jedna novina) preko malih oglasa u lokalnom dnevniku tražili komplet karata ne pitajući za cenu.
       Jedino je ostalo nejasno da li je 10 odsto srećnika koji su kupili karte pronašlo način da na njima zarade pa su ih prve večeri Festivala prodavali po ceni od 600 do čak 1200 dinara ili su zaslužni sponzori na taj način pokušali da povrate novac koji su uložili u Festival.
       Da sve ne bi bilo ksenofobično i previše lokalpatriotski, i sama činjenica da su tapkaroši počeli da zarađuju i pred niškom Letnjom pozornicom, može da govori o kvalitetu ovogodišnjeg Festivala.
       "Pošao sam od ideje da napravim model ozbiljnog festivala, a takvog festivala nema bez premijernih filmova", kaže Bjelogrlić i priznaje da je "magična srpska reč" za domaće producente da svoje filmove premijerno prikažu u Nišu bila - novac.
       "Producenti i distributeri su znali da će u Nišu biti publike, konferencije za novinare, da će doći inostrana filmska i novinarska imena", kaže direktor festivala.
       Novac ili dobra reklama, tek niška publika, naročito ona mlađa, ne pamti kada je na jednom festivalu premijerno prikazano čak pet filmova.
       "Ovaj festival će ostati upamćen po premijerama", najavio je savezni ministar unutrašnjih poslova Zoran Živković, za koga se nezvanično tvrdi da je imao presudnu ulogu u određivanju Bjelogrlića za direktora Festivala i čija je vlada u kojoj je ministar pomogla Festival sa 600 000 dinara.
       Osim zaista velikog broja glumaca, otvaranju Festivala prisustvovao je i sam vrh savezne države, počev od saveznog premijera i vicepremijera Miroljuba Labusa koji je spojio lepo i korisno, pa pored filmova promovisao sebe za predsednika Srbije, preko zastupnika načelnika Generalštaba, do Živkovića koji za sebe još tvrdi da je Nišlija, valjda na privremenom radu u Beogradu.
       Na niškom Festivalu nije bilo predstavnika Udruženja filmskih glumaca Srbije. Taman kada su Nišlije pomislile da će se još jedne godine družiti sa likovima o kojima su im očevi i majke govorili da su nekada i zaista glumili, skoro neprirodno njih nije bilo. Oni čiji su likovi godinama bili kao zaštitni znak niškog Festivala, najednom više nisu odlučivali ni o čemu, ali su ipak (verovatno) ljutito odlučili da nagradu "Pavle Vuisić" ove godine ne dodeljuju nikome.
       U zvaničnom saopštenju tog udruženja objavljenog dan pre otvaranja Festivala navedeno je da "Pavle Vuisić" ove godine neće biti dodeljen na festivalu u Nišu a da će javnost naknadno biti obaveštena o mestu i vremenu dodeljivanja "srpskog Oskara za glumu".
      
       "Za sve što je Udruženje filmskih glumaca Srbije učinilo za ovaj festival, kapu dole. Ali to nikome ne daje za pravo da Festival privatizuje i prisvaja za sebe", kaže Bjelogrlić i objašnjava da se u tom udruženju nalazi tek deset odsto glumaca.
       Da je zaista tako i da većina barem onih mlađih i trenutno poznatijih glumaca ne pripada Udruženju, pokazalo je i veče otvaranja Festivala kada su se na pozornici pojavili svi dobitnici najvećih festivalskih nagrada. Te večeri na bini su bili i oni koji su nekoliko godina ranije razočarali Nišlije pa su nagrade umesto u njihovim rukama završile u rukama posrednika."Veče velikana" svojim prisustvom upotpunili su i Anica Dobra, Mirjana Joković, Nataša Ninković, Ljiljana Blagojević, predsednica žirija Mira Stupica, Miodrag Petrović Čkalja kome je uručena i nagrada "Veliki car Konstantin", Nikola Đuričko, dok je uz vatromet na Letnjoj pozornici u Niškoj tvrđavi zapevala i Olivera Katarina.
       Glamuru ovogodišnjeg Festivala glumačkih ostvarenja osim energije direktora Dragana Bjelogrlića nesporno je doprinela i punija kasa. Potrošeno je oko 8,5 miliona dinara što je skoro dva i po puta veća suma od prošlogodišnje.
       Niški kulturni centar, kao organizator Festivala, ranije je zvanično saopštio da je prvobitno projektovano da budžet Festivala iznosi pet miliona dinara, od kojih će dva miliona izdvojiti grad. Pojedini mediji su tada objavili i ocene nadležnih organizatora da je Bjelogrlić, mesec dana pre početka Festivala, potrošio skoro milion dinara samo na "idejni projekat" i put u Kan gde je promovisan niški Festival.
       Spekulacije o potrošenim parama na put u Kan Bjelogrlić ne želi pojedinačno da komentariše uz obećanje da će javnost imati pravovremeni i valjani uvid u svaki od 8,5 miliona dinara.
       "Iako je Festival ove godine skuplji, gradsku vladu je koštao isto ili čak i manje nego prošle godine. U dogovoru sa glumcima odlučeno je da Festival bude glamurozniji što bi bio magnet za sponzore. Videćemo da li smo u tome uspeli", kaže jugoslovenski ministar Živković.
      
       ZORAN KOSANOVIĆ
       (Beta)


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu