NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Plati, al' ne vređaj

Kako su se TV stanice u unutrašnjosti Srbije uključile u predsedničku kampanju

      Ispitivanje gledanosti beogradskih televizija i njihove pristrasnosti pred ovogodišnje izbore uveliko se prati i već postoje rezultati koji do detalja govore ne samo o tome na kome su mestu izbori po gledanosti, već i o minutaži pojavljivanja kandidata, o kontekstu u kom se pojavljuju ... Kada su lokalne stanice u pitanju, istraživanja nema. Glavni razlog je, kažu, novac. Istraživanja su skupa, a televizije uglavnom imaju onoliko novca koliko je dovoljno da se proizvede kakav-takav program. "Jedini" adut koji stoji na raspolaganju lokalnim medijima su izgleda sami gledaoci, koji kroz direktna uključenja, žive emisije i komentare "ocenjuju" rad političara, ali i medija.
       "U dosadašnjim gostovanjima političara gledaoci su mogli da se uključuju i postavljaju im pitanja. Međutim, evidentno je da kandidati ponavljaju istu priču i da su građani mnogo toga već čuli, budući da mogu da prate programe i drugih televizija. Gledaoce najviše zanima ono što se njih direktno tiče: problem nezaposlenosti, isplata stare devizne štednje ... Dakle, više ih interesuju socijalna i egzistencijalna pitanja nego njihovi politički govori. A predsednički kandidati najčešće ponavljaju ekonomske delove programa", kaže Dragica Pavlov-Krstić, glavni i i odgovorni urednik TV Pirot.
       Televizija pokriva Pirotski okrug koji prema nekim procenama broji između 100 000 i 120 000 potencijalnih gledalaca.
       "Normalno je da utičemo na oblikovanje javnog mnjenja, kao i svaki drugi elektronski medij. Da bi se sprečile zloupotrebe, urednički kolegijum IJP Sloboda doneo je kodeks ponašanja. Osnovne norme su nam objektivnost, nepristrasnost, na televiziji ne sme da bude govora mržnje, širenja neistina, uvreda i tako dalje. Svaki kandidat pre ulaska u studio se obaveštava o tome i do sada nije bilo problema, navodi Pavlov-Krstić. A koliko utiču na javno mnjenje, kaže, videće se posle izbora, pogotovo u Babušnici, u kojoj je sada na lokalnoj vlasti JUL i u kojoj je donedavno mogao da se prati samo RTS.
       Do sada je pirotska televizija ugostila Miroljuba Labusa, Velimira Batu Živojinovića, Branislava Ivkovića. Marketinški termini su dostupni kandidatima u najgledanijem terminu četvrtkom i petkom, a 60 minuta se plaća 20 000 dinara. Kako navodi urednica TV Pirot, planira se i sučeljavanje po principu svako sa svakim (besplatan termin), kako bi gledaoci mogli da se opredele za najbolju ideju, program. "To bi trebalo da bude jedna živa rasprava uz učešće predstavnika nevladinih organizacija, intelektualaca, a građani bi bili u mogućnosti da je uključe u program i postavljaju pitanja gostima."
       Glavni i odgovorni urednik kraljevačke televizije Dragan Blagojević kaže da se na ovoj televiziji pored centralnih informativnih emisija emituju i okrugli stolovi, panel diskusije i da se mnoge emisije prikazuju uživo. "Imamo uključenja gledalaca i na osnovu njihovih pitanja može da se zaključi kome su gostu naklonjeni. Gledaoci postavljaju raznovrsna pitanja, ali ih trenutno najviše interesuju programi predsedničkih kandidata", navodi Blagojević, ali i dodaje da je na prethodnim izborima interesovanje gledalaca bilo znatno veće. "Ne bih mogao tačno da navedem razlog tome. Možda su zasićeni svađama, možda su pod utiskom da se nije desilo ništa bitno konstruktivno."
       Na TV Kraljevo do sada su gostovali Bata Živojinović, Vojislav Šešelj, Miroljub Labus. Svi marketinški termini su zakupljeni a cena 60 minuta je 34 800 dinara.
       TV Kraljevo pokriva nekoliko okruga i više opština: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, delove Jagodine, Paraćina, Ćićevca, Varvarina, Aleksandrovca, te je procena da imaju 800 000 potencijalnih gledalaca. "Evidentno je da svi mediji utiču na formiranje javnog mnjenja. Ali, poštujemo zlatno pravilo - da se čuju obe strane strane, kao i pravilo nepristrasnosti i objektivnosti. Imamo poverenje gledalaca. To pokazuju poslednja, majska istraživanja: u terminu od 19 do 19.30 gledaniji smo i od RTS-a i BK."
       I u TV 5 iz Niša krenuo je zakup termina. Miroslav Ćosić, producent ove televizije kaže da su kandidati veoma zainteresovani za gostovanja, ali da ne vlada veliko zanimanje kada su u pitanju sučeljavanja. Na valjevskoj televiziji, sudeći prema onome što kaže Zoran Vujić, odgovorni urednik ove televizije, stvari stoje malo drugačije - interesovanje političara je manje nego na prethodnim izborima. Zakup termina na ovoj televiziji kreće se od 22 000 do 27 000 dinara i zavisi od termina emitovanja.
      
       DRAGANA MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu