NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Kultura na talasima

Đorđe Malavrazić, glavni i odgovorni urednik Radio Beograda 2

      Tradicionalni kanal kulture, Radio Beograd 2, uvođenjem nove programske šeme, želi da potvrdi ovaj epitet. Pored mnoštva emisija, novina je i naziv (nekada Drugi program Radio Beograda), kao i to da se program emituje tokom celog dana (od 05 do 20 časova). Na programu ove radio-stanice našle su se raznovrsne obrazovne emisije (o značajnim izumima i događajima, o novim medijima, kompjuterima, o “jeziku” demokratije...), kao i one koje se bave umetnošću kod nas i u svetu (“Evropski intervju”, “Oko Balkana”, “Beskrajni plavi krug”...). Središnja dnevna emisija “Kulturni krugovi”, pored kritičkih osvrta i informacija, sadrži i razgovore sa akterima kulturnih događaja. Emisija je tematizovana po danima i bavi se pozorištem, filmom, televizijom, likovnom umetnošću, muzikom...
       - Sve emisije su u formi dijaloga, čime se razbija hermetičnost programa, a što je odlika savremenog radija. I do sada je Drugi program bio posvećen kulturnim zbivanjima, a sadašnjim izmenama ta uloga se povećava. Beograd 2 je doživeo znatan preobražaj u smislu da je apsolutno okrenut ka kulturi, umetnosti i obrazovanju, kaže Đorđe Malavrazić, glavni i odgovorni urednik Radio Beograda 2.
       Dnevno-politički događaji tu ne pripadaju?
       - Politika je i dalje zastupljena, ali u mnogo manjoj meri nego ranije. Svi informativno-politički sadržaji sada se svode na kratke, trominutne vesti.
       Program posvećen isključivo kulturi nije naročito slušan. Kako to nameravate da promenite?
       - Kod nas postoji predrasuda da radio koji promoviše kulturu mora biti dosadan. Mi želimo da pokažemo suprotno i to izborom tema koje su aktuelne i koje pokreću izvesne probleme. Trenutno se, na primer, kod nas odvijaju žestoke polemike o pojedinim antologijama i muzejskim postavkama. Takođe, već dugo traju sukobi između postmodernizma i realizma u književnosti, između konceptualista i pristalica slikarstva prizora u vizuelnim umetnostima... Nekako po inerciji državne ustanove, radio ostaje po strani svih tih raspri. A naša ideja je da promovišemo kulturu koja bi bila dinamična, a ne nešto od čega se beži.
       Prema takvim kriterijumima vaši slušaoci su...
       - Naši slušaoci su svi oni koji su radoznali i otvoreni za nova saznanja. U principu, ne postoji jedinstvena ciljna grupa, jer većina ljudi živi u više dimenzija. Malo je onih koji uživaju u onome što bi se moglo nazvati šundom, kao što ne postoje ni ljudi koji bi isključivo pratili kulturne, umetničke događaje.
      
       D. MATIĆ


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu