NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Kanal saradnje

      
       Naša zemlja će u narednom stoleću sigurno obezbediti, uz učešće međunarodnog kapitala, izgradnju plovnog puta Dunav - Morava - Vardar - Solunski zaliv. S obzirom na to da bi se izgradnjom tog kanala znatno produžio i plovni put Rajna - Majna - Dunav, trebalo bi da sve zemlje koje koriste već postojeći plovni put budu zainteresovane i za izgradnju plovnog puta od Dunava do Solunskog zaliva. Sprovođenje ovakvog projekta zahteva međunarodnu saradnju i mobilisanje stanovništva na privrednu aktivnost, umesto na međunarodne, međuetničke sukobe, borbe za vlast i prevlast.
       Smatra se da će priprema infrastrukture te vodene saobraćajnice, koja će kada bude ostvarena, povezivati Severno sa Egejskim morem, pre svega unaprediti privredu Pomoravlja i Povardarja. Ova područja mogu postati najznačajniji snabdevači Evrope prehrambenim i uopšte agrarnim proizvodima. Ta činjenica ne bi trebalo da bude izvor protivljenja ostvarivanju ovog projekta zemalja koje danas dominiraju u tom pogledu. Isto tako, ako se ima u vidu da izgradnja ovog kanala u budućnosti ne sprečava izgradnju drugih kanala u ovom delu Evrope, ni od naših suseda ne bi trebalo očekivati protivljenje. Ako se uporedi mreža vodenih puteva, pre svega, mreža kanala u Zapadnoj Evropi sa situacijom u Jugoistočnoj Evropi jasno se vidi da ovde ima mesta za nove vodene puteve. Zato smatram da sadašnje protivljenje ovom projektu predstavlja samo odraz mentaliteta iz prethodnih vekova po kojem “sam utoliko bogatiji ukoliko je moj sused siromašniji”. U veku koji nam predstoji preovladaće stav da sused mora da bude isto toliko bogat kao i ja, da bismo zajedno obezbedili blagostanje.
      
       DR EDITA STOJIĆ-KARANOVIĆ,
       predsednik-osnivač Međunarodnog naučnog foruma “Dunav - reka saradnje”


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu