NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

I ja volim Adu

Nenad Bogdanović,
Predsednik gradske vlade

      Gradske vlasti su objavile da planiraju, u kraćem ili dužem roku, izgradnju nekoliko mostova, što je verovatno u vezi sa procenom da je saobraćaj jedan od najvećih, ako ne i najveći problem Beograda?
       - Kroz koju godinu očekujemo teške saobraćajne uslove u Beogradu; oni su teški već i sada, mada možda, mereno merilima drugih velikih gradova, stanje i nije toliko strašno, pošto naši ljudi još uvek ne koriste tako mnogo automobile za svoje privatne potrebe. To će se za dve-tri godine menjati i mi se spremamo za to vreme.
       Jedna od nepovoljnosti Beograda je gde god da krenete morate da prođete kroz širi centar grada, to jest, otprilike, potez od Pančevačkog mosta do Autokomande. Most preko Ade bio bi deo tzv. unutrašnjeg prstena koji bi prilaze gradu povezao sa Novim Beogradom bez prolaska kroz taj centar.
      
       Šteta je što je prilika da se počne propuštena još pre petnaest-dvadeset godina. Navodno je neki političar sve stopirao, jer je most trebalo da prolazi pored njegove kuće.
       Primećujem da već govorite o mostu preko Ade, iako je službeno reč o dilemi most/tunel?
       - Najverovatnije na osnovu svega što sam dosad o tome čuo, to treba da bude most. Sigurno je da je tunel skuplji, ali čak ni to nije osnovni problem. To bi bio izuzetno dugačak tunel od dva kilometra i bio bi težak i skup za održavanje; studije koje se trenutno rade će pokazati saobraćajne i druge aspekte i jednog i drugog rešenja. Most je, uostalom, standardan način kako se ta pitanja rešavaju i na drugim mestima, uzmimo Budimpeštu...
      
       Upravo je izuzetnost Ade Ciganlije argument koji se koristi protiv izgradnje mosta. Retko koji grad ima takav resurs...
       - Ispada da vi volite Adu više nego ja; nijedan grad nema Margit siget kao Budimpešta, pa tamo ima pet mostova. Ako kažete ‘nijedan grad nema Adu’, onda je teško voditi argumentovan razgovor. Postoje načini da se utvrdi da li će Ada biti ugrožena ili neće, a većina ljudi iz struke, za sada, misli da neće.
      
       Da li je ovde reč o dilemi: ili žrtvujemo Adu, ili ćemo imati saobraćajni kolaps u Beogradu?
       - Takva dilema za mene ne postoji. Ada će biti ista kakva je i danas. Za mene je u ekološkom smislu najveći haos to što se dešava na tom saobraćajnom pravcu.
      
       Čitamo da je opština Čukarica protiv projekta izgradnje mosta.
       - Protiv mosta se izjasnio samo jedan odbornik opštine Čukarica.
      
       Kakvi su planovi za premošćavanje reka u Beogradu i okolini na ostalim mestima?
       - Moramo da popravimo most kod Ostružnice porušen u bombardovanju pošto je on deo obilaznog puta oko Beograda. Razmišljamo i da toplovodni most kod Obrenovca
       unapredimo i osposobimo za putnički saobraćaj. Generalnim urbanističkim planom smo u Beogradu i okolini predvideli tri mosta: jedan pored postojećeg Pančevačkog mosta i to bi bio pravi gradski most, drugi ispod Vinče i treći malo uzvodnije od Zemuna. Ova poslednja dva projekta bi bili tranzitni mostovi i kod njih postoji ta pogodnost što će biti moguće da se grade na principu koncesije. Sa gradskim mostom to nije slučaj, jer je praktično nemoguće naplaćivati mostarinu.


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu