NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Vojvođanski kajmak

Igor Kurjački

      
       Vojvođanski sekretar za poljoprivredu Igor Kurjački odmah se ogradio od mogućih političkih konotacija pokrajinske inicijative da na pojedinim prehrambenim proizvodima za izvoz piše Made in Vojvodina. Pomenuo je Kurjački šunku i grašak, između ostalog, da bi mu potom republički ministar poljoprivrede Dragan Veselinov poručio da takvu oznaku mogu da nose samo autentični proizvodi, na primer - kajmak. Kurjački kaže za NIN da je reč o nesporazumu:
       - Kajmak nije specifičan za Vojvodinu, ali nije stvar u tome. Pod robnom markom Made in Vojvodina treba da idu mesne prerađevine, smrznuto povrće i termički obrađeno voće. Mi, recimo, izvozimo smrznuti grašak u količini od po deset kilograma, da bi ga stranci prepakivali u svoju ambalažu sa svojom robnom markom i tako ga prodavali na tržištu Evropske unije. To je za nas skuplja varijanta koja, naravno, donosi manji profit.
       Sigurno da nijedno naše preduzeće nema ni dovoljno novca, ni količine robe za bilo koje ozbiljno evropsko tržište: ukupan kapacitet svih naših preduzeća manji je od kapaciteta jednog italijanskog koje se bavi ovom vrstom proizvodnje. Pri tom, niko u svetu nije čuo za njih, kupci ni ne znaju da kupuju proizvod iz Vojvodine. Otud ideja da se svi nađu pod jednom robnom markom, ili etiketom na kojoj može da piše i Made in Serbia and Montenegro.
      
       D.L.


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu