NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Politika, podzemlje, estrada

      
       Početkom devedesetih naš magazin “Svet” koji je ponikao iz studentskog lista “Index”, bavio se u najvećoj meri politikom na isti ukalupljeni način na koji su se tim spektrom tema bavili i drugi politički nedeljnici: red domaće politike, red inostrane, red kulture, poneka reportaža... To je, međutim, bilo vreme početka višestranačja, kasnije i ratova na ovim prostorima, pa je bilo logično da je politika ono što potencijalnu publiku najviše zanima.
       Prosečan tiraž “Sveta” u tom periodu bio je 10 000 primeraka.
       Sredina prošle decenije donela je hiperinflaciju, stotine hiljada izbeglica i mnoštvo drugih stvari koje su pogodovale razvoju kriminala i podzemlja. Zbog toga se “Svet” od 1993. godine sve više bavi kako ubistvima u beogradskom podzemlju tako i klasičnim “porodičnim” kriminalom koji je bio najizraženiji baš nakon “Oluje” kada je za svega nekoliko dana u Srbiju došlo 200 000 novih izbeglica.
       “Svet” je tih godina imao tiraž oko 50 000 primeraka.
       Posle Dejtona i okončanja ratova u Bosni i Hrvatskoj uvideo sam da će politika, krv i rat vrlo brzo postati “out” teme i list sam usmerio u pravcu klasičnog tabloida koji se bavi zabavnim temama vezanim za šou-biznis. Tu moju odluku je posebno ubrzala poseta Americi gde sam pet nedelja boravio kao stipendista Ambasade SAD i uverio se da 90 odsto populacije najmoćnije zemlje sveta čita novine poput “Nation Enljuirera” i “Stara” a samo uzak krug ljudi ozbiljne političke magazine kakvi su “Newsweek” i “Time”. Bio je januar i Klinton je predavao svoj redovni “State of the Union Adress”: u mom hotelu niko nije želeo da gleda taj izveštaj o stanju nacije, sve je mnogo više zanimao slučaj Lorene Bobit koja je na spavanju svom mužu odsekla “ponos” ili pak pedofilska afera Majkla Džeksona.
       Posle zaokreta u koncepciji, tiraž “Sveta” je neprekidno rastao bez obzira na političke okolnosti u zemlji (zimski protesti 1996/97, rat na Kosovu 1998, NATO-udari 1999, revolucija 5. oktobra 2000) da bi sredinom prošle godine dostigao maksimalni nivo od 270 000 primeraka na šta je, ruku na srce, uticalo i geografsko proširivanje prodajne mreže lista na ex-džu republike i dijasporu.
       Poslednjih meseci smo svedoci jednog novog fenomena a to je postepena zasićenost domaćim temama čak i kada je reč o estradi. Novu generaciju izgleda više zanima šta rade Eminem, Britni Spirs, Šakira, Ben Aflek i Dženifer Lopez nego zvezde domaće muzičke i glumačke scene. Zbog toga smo i kupili licence za inostrane brendove “Bravo” (najčitaniji teen časopis u Evropi) i luksuzni ženski magazin JOY.
      
      


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu