NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Borba za bolji izbor

Opština Inđija nastoji da omladini ponudi i drugačiji izbor, koji bi joj pokazao da droga i ostale bolesti zavisnosti ne vode ka pravom putu

      Tokom poslednje dve godine opštinske vlasti u Inđiji uočile su da ni ovaj sremski grad nije ostao izuzet od problema koji potresa i ostatak Srbije, problema kome se i pored toga, nažalost, ne posvećuje dovoljno pažnje - uočen je, naime, veliki porast bolesti zavisnosti kod mladih. Ukazali su opštinarima na ovaj problem lokalni prosvetni radnici, Centar za socijalni rad “Dunav” i druge opštinske asocijacije koje rade s decom i omladinom. Pre svega, misli se tu na onu najopasniju, zavisnost od opojnih droga, ali i od alkohola, cigareta, pa i nezdrave hrane, televizije, video-igara, nasilja... Zbog toga, u novembru 2002. godine otpočela je u Inđiji kampanja “Za mlade protiv zavisnosti”.
       Kako je navedeno prilikom pokretanja kampanje, cilj je da se animiraju mladi i da im se ponudi alternativa, čime bi se u borbi protiv bolesti zavisnosti delovalo i preventivno. “Problem je u tome što se mladima u našoj opštini dosad, odnosno u poslednjih nekoliko godina, kao jedina mogućnost da ispune svoje slobodno vreme nudio samo odlazak u kafiće i salone za zabavu”, kaže predsednik SO Inđija Goran Ješić.
       Akcenat ovog projekta, koji će trajati tokom idućih pet godina, stavljen je na potencijalno najugroženiju grupu, učenike sedmog i osmog razreda osnovne i sva četiri srednje škole. Za prvi deo akcije već je obezbeđen budžet od milion dinara.
       Opštinski čelnici Inđije planiraju da uz pomoć domaćih i međunarodnih organizacija omladini ponude kvalitetan izbor za igru, školovanje, kulturni razvoj, bavljenje sportom, a planira se da kampanja “Za mlade protiv zavisnosti” bude realizovana kroz tri faze: edukacija i prevencija, izgradnja infrastrukture i akcije.
       Edukacija o uzrocima zavisnosti i njihovom prepoznavanju biće usmerena i ka mladima, osnovnoj ciljnoj grupi, ali i ka njihovim roditeljima. Osim učenja o problemima i njihovim teškim posledicama, kroz organizovanje radionica prezentovaće se i dokazano uspešni vaspitni modeli koji bi trebalo da pomognu da se problemi zavisnosti prevaziđu.
       Druga faza kampanje, izgradnja infrastrukture, “predstavlja bitan način obezbeđivanja izbora i alternativne ponude”. Planira se, i već je otpočela, izgradnja i renoviranje otvorenih sportskih terena, renoviraće se i preostale školske fiskulturne sale i maksimalizovati upotreba “Sokolskog doma” kao “glavnog izvora kulturno-umetničkih događaja u opštini”. Jedan od prvih koraka biće i otvaranje Internet centra u Muzeju “Kuća Vojnovića”, za čije je finansiranje zainteresovana Američka fondacija za razvoj.
       U martu je, inače, kao poseban segment kampanje, u osnovnim školama u Inđiji počela sa radom i besplatna škola računara i stranih jezika.
       Opština je, u sklopu ovog dela kampanje, već izgradila dva otvorena sportska terena sa koševima, golovima za rukomet i fudbal i osvetljena reflektorima. Tokom tekuće, 2003. godine, planirana je izgradnja još četiri ovakva terena, i u samom gradu ali i u okolnim selima.
       Kada je već o sportu reč, opet u okviru kampanje “Za mlade protiv zavisnosti”, pokrenuta je i besplatna škola fudbala i košarke u svim osnovnim školama na teritoriji opštine Inđija. Ovu školu trenutno pohađa oko 500 dečaka i devojčica a sve troškove - sportska oprema, zakup sala, lopte, honorari trenera - finansira sama opština Inđija.
       Treći segment kampanje “Za mlade protiv zavisnosti” su akcije različitog tipa u kojima će učestvovati opštinske i nevladine organizacije, uz finansijsku pomoć Skupštine opštine Inđija, a koje će biti usmerene ka razvoju omladinskog sporta, promociji zaštite prava dece i omladine, medijskim i ekološkim projektima, organizaciji sportskih i kulturnih manifestacija... Ovo su, kako se navodi, samo neki od predloga, a svim nevladinim organizacijama, opštinskim ustanovama i “zainteresovanim pojedincima” podeljeni su upitnici u kojima se pruža mogućnost iznošenja novih ideja za unapređenje kampanje “Za mlade protiv zavisnosti”.
       Sve ove akcije usmerene prema omladini u Inđiji za cilj imaju, kako kažu njihovi pokretači, izgradnju “osnova za bolju budućnost dece, omladine i građana uopšte”.      


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu