NIN Reklama
Oznaka i datum izdanja
Naslovna stranaPretrazivanjeArhivaRedakcijaProdaja
Naslovna strana broja

Ubrzavanje krvotoka

Propusna moć kružnog nadvožnjaka na autoputu omogućiće da oko 25 000 posetilaca napuste halu za samo petnaestak minuta

      Beograd je grad koji je pritisnut saobraćajnim problemima, a s obzirom na očekivani porast broja motornih vozila, realno je očekivati da bi vremenom teškoće zapretile da postanu i veće. Zbog toga je od velike važnosti da se, u okvirima postojeće situacije, preduzmu zahvati koji bi rasteretili neka mesta koja predstavljaju “crne tačke” u beogradskom saobraćaju.
      
       Pešački prolaz kod Sajma
       Novi pešački prolaz kod Sajma završen je prošle jeseni. Podzemni hodnik je dug 61 m i spuštajući se ispod tramvajskih šina i puta, povezuje senjačku stranu sa Sajmom.
       Dužina pešačkog prolaza iznosi 64 m, a širine je od pet ispod pruge, do 11 m ispod Bulevara.
       Izgradnjom prolaza veoma će se smanjiti opasnost za pešake, kojih ima veoma mnogo, naročito kada su u toku sajamske manifestacije. U središnjem delu podzemnog hodnika nalaze se poslovni prostori, tako da će jedan deo investicije biti isplaćen prodajom lokala.
       Prolaz ima pokretne rampe za invalide.
      
       Nadvožnjak u Žarkovu
       Radovi na ovom važnom saobraćajnom objektu grada Beograda otpočeli su po slovu ugovora 25.12.1995. godine, a prestali su zbog nemogućnosti daljeg finansiranja 18.11.1997. godine.
       Glavni deo denivelisane raskrsnice predstavlja konstrukcija koja se zapravo sastoji od dva paralelna mosta koji premošćuju Savsku magistralu iz četiri “skoka” raspona 17 metara.
       Denivelisana raskrsnica je važan saobraćajni objekat na prilazu iz pravca Šapca i Beograda. Njom se znatno rasterećuje promet koji ide ka centru grada, a takođe se rasterećuje raskrsnica kod Ade Ciganlije .
       Ova raskrsnica svoj puni smisao imaće kada bude zaokružen saobraćajni sistem koji podrazumeva pre svega zaobilaznicu kod Ostružnice i u samom gradu (spoljnji i unutrašnji prsten), uključujući most koji treba da poveže Banovo brdo sa Novim Beogradom preko donjeg špica Ade Ciganlije.
       Predračunska vrednost je 138 miliona dinara.
      
       Petlja kod Arene
       Buduća petlja koja se nalazi na raskrsnici ulice Proleterske solidarnosti i postojećeg autoputa na Novom Beogradu neće biti samo prilaz za sportsku halu, već i direktna veza blokova sa autoputem, veza, koja je, inače, sada problem Novog Beograda. Njenom izgradnjom će se znatno rasteretiti autoput i olakšati pristup građana beogradskoj Areni.
       Petlja kod Arene markantna je i u vizuelnom smislu, zbog njenog neuobičajenog izgleda, sa takozvanom duplom kružnicom u sredini. Prema projektu, petlja iznad autoputa sadrži tri trake, širine 14,7 metara. Ukupna dužina konstrukcije nadvožnjaka iznosi 150 metara. Propusna moć ovog kružnog nadvožnjaka omogućiće da oko 25 000 posetilaca napuste halu za samo petnaestak minuta. Ovaj podatak je značajan ako znamo da Beogradu predstoje velika sportska takmičenja kao što su Dijamantski turnir u košarci i Eurobasket 2005. godine.
       Nova petlja će predstavljati prirodni nastavak budućeg mosta koji će spajati Čukaricu i Novi Beograd, nakon planiranog spajanja Trećeg bulevara sa ulicom Tošin bunar.
       Za realizaciju projekta izgradnje petlje Direkcija je izdvojila 400 miliona dinara.


Copyright © 1996-2003 NIN - redakcija@nin.co.yu