Arhiva

Od Hilandara do Jerusalima

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Sredinom decembra u galeriji Dar Mar i istovremeno u Strahinjića Bana 17 u Beogradu otvorene su dve izložbe svetskog i našeg slikara Damjana Đakova. Posle tridesetak godina uspešne karijere u Italiji i u svetu, gde je izlagao samostalno i grupno pored najvećih imena svetskog slikarstva, ova izložba predstavlja presek postmodernističkog likovnog stvaralaštva. Odsustvo figuracije, svedenost na formu urbanog pejzaža, Damjanovo slikarstvo predstavlja spoj vizantijskog nasleđa i svega onog što vekovima predstavlja italijanska umetnost. Đakov, Beograđanin i đak ovdašnje Likovne akademije, otisnuo se u Italiju gde je našao novi dom i afirmaciju, izlažući oko 20 puta u Modeni, Veneciji, Đenovi, Sijeni, kao i u Wujorku i drugim velikim svetskim gradovima. “Srećan sam što izlažem u Beogradu”, kaže Damjan Đakov. “Posle 1999. godine, kada sam izlagao u Salonu Muzeja savremene umetnosti, ovo je moj prvi pravi povratak na srpsku likovnu scenu. Iznenađen sam i veoma zadovoljan interesovanjem naše publike, kritike i kolekcionara za moje slike. Pokušao sam da dočaram doživljaj arhitekture ta dva sveta mesta, Hilandara i Jerusalima, svodeći ih i čisteći od svega suvišnog. Damjanovi radovi se nalaze u važnim privatnim i muzejskim kolekcijama širom sveta, a čuveni venecijanski galerista Dino Bunja se “brine” o slikama Đakova što je već samo po sebi veliki uspeh. Đakov stvara svoj svet koji je obojen žestokim koloritom, ali ga prate hladne, tajanstvene, gotovo preteće senke i zato nema dodir sa banalnom realnošću.