Arhiva

Naslednik Murcielago-a

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Ove nedelje na sajmu automobila u Ženevi javnosti treba da bude predstavljen najnoviji top model „Lamborghini”-ja, koji bi po svojim karakteristikama, barem onim koje su do sada objavljene, trebalo da zaseni svu moguću konkurenciju. Za početak, „Lamborghini” je za ovo vozilo razvio potpuno nov motor, prvi put od svog legendarnog „Countach”-a. Radi se o V12 motoru zapremine 6,5 litara sa 700 konjskih snaga i maksimalnim obrtnim momentom od 650 njutnmetara. Druga važna novina kod ovog automobila jeste materijal od kojeg su napravljeni i šasija i karoserija. U pitanju je materijal od ugljeničnih vlakana koji je napravljen u saradnji sa korporacijom „Boeing” i čija čvrstina prevazilazi sve što se do sada pojavilo na tržištu i koja je izračunata na 35.000 njutnmetara po stepenu savijanja. Poređenja radi, kod „Koenigsegg CCR”-a ova mera iznosi 28.100 njutnmetara, a kod „Ferrari F50” je 34.600 njutnmetara. Zahvaljujući ovome, ne samo da je postignuta značajna ušteda na težini („Aventador” je sa 1.575 kilograma skoro 230 kilograma lakši od „Murcielago”-a), nego je ostvaren nivo bezbednosti ravan onome u bolidima Formule 1. Treća važna novina kod ovog vozila odnosi se na menjač koji snagu motora prenosi na sva četiri točka. Radi se o sedmostepenom automatizovanom ručnom menjaču koji omogućava ručno menjanje stepena prenosa brzinom od svega 50 milisekundi, a pored toga ceo menjač je težak manje od polovine težine ostalih menjača na tržištu. Zahvaljujući svemu ovome, „Aventador” od nula do stotinu kilometara na čas ubrzava za svega 2,7 sekundi i ostvaruje maksimalnu brzinu od 350 kilometara na čas. Uprkos znatnim naporima da se na svakom koraku ostvari ušteda na težini, unutrašnjost ima sav potreban luksuz, od automatske klime, preko navigacionog sistema do automatskog paljenja, senzora za kišu i interfejsa za „iPod”. Zvanična cena zasad još nije objavljena, ali računa se da će početna cena za ovo vozilo iznositi oko 300.000 evra.