Arhiva

Magija pravljenja piva

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Magija pravljenja piva
Potrošačka moć građana kao i potrošnja piva u poslednjih nekoliko godina su u padu. Na pitanje na koji način se Heineken trudi da privuče potrošače, odnosno kako se prilagođava tržišnim okolnostima, Aleksandros Danilidis, direktor kompanije Heineken Srbija kaže: „Uticaj globalne finansijske krize vidljiv je u ponašanju potrošača u Srbiji, a srpsko tržište je doživelo priličan pad u odnosu na zemlje Evrope u poslednjih nekoliko godina. Glavni razlozi se odnose na smanjenu kupovnu moć potrošača, negativne demografske trendove i celokupnu atraktivnost kategorije. Sa druge strane, kompanija Heineken Srbija je uspela da privuče nove potrošače i da poboljša svoj učinak uz jednostavan princip: zadovoljiti potrebu za proizvodima vrhunskog kvaliteta po najboljoj mogućoj ceni. Ovo za nas znači: vrhunski kvalitet kao ključni prioritet uz pristupačne cene, a što je još važnije, uz konzistentno dobre cene. Ukoliko pogledate relevantnu cenovnu statistiku, videćete da je kompanija Heineken Srbija imala najkonzistentniju cenovnu strategiju i potrošači, koji su pokazali da ne vole cenovnu fluktuaciju, to su nagradili.“ Bez obzira na krizu, u poslednje vreme se na tržištu pojavilo mnogo novih brendova. Kako biste vi ocenili konkurenciju u ovom sektoru? Istina je da je broj lansiranja lokalno proizvedenih i uvoznih brendova impresivan. Ovaj trend pokazuje potrebu potrošača u Srbiji za drugačijim proizvodima i različitim izborima u zavisnosti od prilike. Vreme kada su potrošači bili lojalni jednom brendu je iza nas. Danas ljudi lako menjaju jedan brend drugim u zavisnosti od same prilike i okolnosti. Veća kompleksnost – više brendova – stvara i veću konkurenciju, a u poređenju sa smanjenjem ukupnog profita, pivare u Srbiji će poslovati u veoma izazovnom okruženju. Sa druge strane, Heineken Srbija nastoji da se približi potrebama potrošača i da izgradi transparentan odnos sa njima, kao i sa kupcima i relevantnim stejkholderima u okviru privrednog sektora. Naš zadatak je i da budemo efikasni i fleksibilni i ponudimo unapređena rešenja, kao i da budemo proizvođač piva sa pozitivnim uticajem na srpsku ekonomiju i lokalnu zajednicu. Iz tog razloga, mi se ne fokusiramo na konkurenciju već isključivo na očekivanja i potrebe potrošača i građana. Postoje li neki konkretni problemi pivarske industrije koje bi trebalo rešiti u cilju postizanja boljih rezultata? Srpsko tržište u poslednjih nekoliko godina doživljava negativan trend koji je doveo do primetnog pada u volumenima i profitu a, samim tim, i do gubitaka prihoda od poreza za ekonomiju s obzirom na to da je pivarski sektor među industrijama koje stvaraju značajan poreski priliv državi. Nedavno smo osnovali novo Udruženje pivara Srbije koje je već postavilo ključne prioritete kako bi „pozitivnu priču o pivu“ učinilo vidljivom i kako bi istaklo proizvodne vrednosti za našu kategoriju. Nema sumnje da su srpski potrošači veoma zainteresovani za istraživanje „magije pravljenja piva“ i naša je odgovornost da budemo njihovi vodiči na ovom interesantnom putu. Na šta ćete se u svom poslovanju fokusirati u narednoj godini? Naš glavni fokus će biti zadovoljavanje potreba potrošača za raznovrsnim ukusima piva koja su vrhunskog kvaliteta i dostupna po najboljim mogućim cenama, uz osnaživanje našeg trenutnog portfolija brendova. Akcenat će biti i na kreiranju dodatne vrednosti za potrošače, kompaniju, kao i sve relevantne stejkholdere, uz dalji rast na izvoznim tržištima koja imaju pozitivan uticaj kako na kompaniju tako i na srpsku ekonomiju. Da bi sve ovo bilo ostvarivo, neophodan je i dalji razvoj naših talentovanih zaposlenih, kao i celokupno unapređenje pozitivnog uticaja koji ostvarujemo u Srbiji kroz programe održivosti i odgovorne konzumacije.