Arhiva

Želimo na tržište EU

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Želimo na tržište EU
AIK Banka je po odluci Evropskog poslovnog veća proglašena za najbolju regionalnu instituciju, a vi lično ste proglašeni za menadžera godine. Šta je po vama uticalo na ovu odluku?

Prepoznavanje jedinstvene strategije i načina poslovanja AIK Banke bilo je presudno u dodeli ovog priznanja. Istakla bih da je naš poslovni model baziran na efikasnom servisu ka našim klijentima, a oslanjanjem na sopstveni kapital i inovativnim pristupom, uspevamo da i pored jake konkurencije banaka, sa centralama u EU, budemo među prvih pet banaka na tržištu Srbije.

Kako AIK Banka planira da ostvari dalji rast, unapredi poslovanje i ostvari planirane ciljeve?

U svetlu globalnih i regionalnih ekonomskih trendova, realno je za očekivati konsolidaciju nacionalnog, kao i regionalnog bankarskog tržišta. AIK Banka, kao banka sa jakom kapitalnom osnovom, od 450 miliona evra i stopom adekvatnosti kapitala većom od 30 odsto, ima potencijal da u ovim procesima zauzme aktivnu i odgovornu ulogu. Plan je da se pozicioniramo među prve tri banke u Srbiji. Širenje na tržišta u regionu započeto je kupovinom 13,88 odsto akcija slovenačke Gorenjske banke sa ciljem proširenja poslovanja i na tržište EU. U cilju obezbeđenja održive strategije rasta, AIK Banka će širiti paletu svojih proizvoda, razvijati digitalne kanale prodaje i težiti objedinjavanju usluga. U tom smislu, ulažemo u dalji razvoj svoje digitalne platforme i servisa, što će nam omogućiti direktan pristup velikom broju potencijalnih klijenata sa tendencijom dostupnosti u svakom trenutku, sa ciljem da obavljanje bankarskih transakcija bude brže, jednostavnije i jeftinije.

U poslednje vreme dosta se priča o digitalnom bankarstvu. Kako vi vidite ovaj koncept i trend?


Osnovna premisa digitalnog bankarstva je ponuda servisa po izboru klijenta, putem kanala komunikacije, opet, po izboru klijenta. Digitalizacija banke pruža mogućnost razvoja poslovanja uz značajnu optimizaciju troškova, s obzirom na to da upotrebom inovativnih IT rešenja, automatizacijom procesa, kao i online kanalima prodaje, omogućava širenje baze klijenata, što se uz efikasniji servis odražava na ostvarenje boljih poslovnih rezultata.

Kako komentarišete pojavu Fintech kompanija, koje po nekima predstavljaju pretnju tradicionalnom bankarskom konceptu?


Broj ovih kompanija ubrzano raste i svakako predstavlja izazov tradicionalnim bankama, imajući u vidu značajan kapital koji stoji iza. Posmatrajući lokalni regulatorni okvir, Zakon o platnim uslugama otvara mogućnosti za nove učesnike na domaćem finansijskom tržištu. Fintech kompanije ne posmatramo kao konkurenciju, naprotiv, smatramo da saradnja sa njima može pozitivno uticati na zadovoljstvo klijenata, u smislu bržih i naprednih servisa i proizvoda, ali ne treba ispustiti iz vida da poverenje klijenata predstavlja bitan faktor na strani tradicionalnih banaka. Ovaj parametar u kombinaciji sa inovativnim proizvodima i servisima, daje win-win poziciju za sigurnu budućnost AIK Banke.

Kada govorite o inovativnim i digitalnim servisima, na šta konkretno mislite?


Koncept digitalne banke vidimo kao kontinuirani proces evolucije. Konkretno, radi se o servisima koje klijenti koriste putem smart uređaja, interneta, multifunkcionalnih uređaja i self-service 24/7 zona u modernizovanoj poslovnoj mreži. Uslovi koji omogućavaju ovakav razvoj su, pre svega, napredni alati poslovne inteligencije, dostupnost interneta, razvoj socijalnih mreža i njihova interkonekcija, mogućnosti smart uređaja i savremenih sredstava komunikacije. Smatramo da će najavljene izmene i dalji razvoj zakonske regulative pružiti okvir i dodatni impuls razvoju digitalnog bankarstva, što kao krajnji cilj vodi ka zadovoljnim klijentima, koji veliki broj usluga mogu obaviti od kuće online.