5.05.
2024.
Žabac koji još skače: Posetili smo poslednji video klub u Beogradu
„Ovo je retro, nešto što je ostalo iz tog perioda i čega više nema. Jedinstveno je, i dosta ljudi interesuje da posete klub.“
Kompanija Ilona Maska, želeći da zadrži tržišni udeo u Kini, ušla je u cenovni rat sa kineskim proizvođačima električnih i hibridnih automobila. Ozbiljnost situacije s Maskove strane veća je tim pre što su prethodno značajne poteze na tržištu električnih automobila povukli i veliki kineski proizvođači.
Kompanija Tesla je tokom vikenda snizila cene svojih vozila na više tržišta. U Kini je iznos koji se plaća za modele 3, S, Iks (X) i Ipsilon (Y) smanjen za 1.807 evra. Model Ipsilon sada košta 32.300 evra, a u januaru je njegova cena bila 38.765 evra.
Cene su takođe snižene prošlog petka u SAD, gde su modeli S, Iks i I pojeftinili za 2.000 dolara (1.873 evra).
Teslini potezi nisu prošli nezapaženo od strane kineskih proizvođača automobila i oni su odgovorili naturom. Li Auto je u ponedeljak snizio cene između 2.327 i 3.881 evra za sve svoje modele.
Najveći kineski proizvođač automobila BYD već je snizio cene u martu, kada je lansirao jeftiniju verziju svog automobila Juan Plus. Vozilo se prodaje za 15.549 evra i jeftinije je oko 12 posto od prethodnika.
Prethodno su pojedini kineski proizvođači imali slične akcije, a pojavljuju se i novi proizvođači električnih vozila.
Kineski proizvođač električnih automobila BYD objavio je na svom vebsajtu da je u martu prodao 302.459 vozila, što je za 46 odsto više nego u istom mesecu 2023. godine.
Nagli porast prodaje u martu nakon pada u prva dva meseca 2024. godine je omogućio firmi BYD da u prvom kvartalu 2024. zabeleži međugodišnji rast prodaje za 13,4 odsto na 626.263 vozila.
BYD je nedavno pokrenuo kampanju sniženja cena da bi povećao pritisak na svoje konkurente kao što su Tojota ili Folksvagen, a najpristupačniji modeli mogu da se nabave za manje od 9.220 evra.
Kineski proizvođač pametnih telefona, elektronski gigant Šaomi sprema se da lansira svoje prvo električno vozilo i od nedavno je počeo da prima narudžbine.
Kako je najvljeno, model SU7 (Speed Ultra 7) koštaće ispod 500.000 juana (69.000 dolara). Ovaj tehnološki gigant praktično je ušao u konkurenciju sa kompanijama kao što su Tesla i BYD.
30.04.
2024.
Nedostajanje i tuga za porodice je sada prirodno stanje. Samo gledaju šta još mogu da urade da bi ispunili planove svoje mrtve dece.
5.05.
2024.
Rivalstvo dve najmoćnije države sveta, Kine i SAD, sada je prevazišlo i ovozemaljske granice.
5.05.
2024.
Prošetajte bogatim krajevima grada i začudićete se koliko žitelja ćete moći da posmatrate kroz nezakrivene prozore.
5.05.
2024.
„Ovo je retro, nešto što je ostalo iz tog perioda i čega više nema. Jedinstveno je, i dosta ljudi interesuje da posete klub.“
5.05.
2024.
Porez se plaća u četiri rate, a kamata za kašnjenje je 16,5 odsto.
4.05.
2024.
Mali je izjavio da su tri prioriteta nove Vlade dalji rast i razvoj privrede, životnog standarda i očuvanje makroekonomske stabilnosti.
1.05.
2024.
Akciza sa PDV-om na gorivo je veća od 4,5 dinara do 5,7 dinara
30.04.
2024.
Ovo deluje kao lako pitanje kad znate kojoj vrsti ljudi pripadate, kaže u autorskom tekstu Nebojša Matić, vlasnik Mikroelektornike.
30.04.
2024.
Broj građana koji žele da odu da rade u inostranstvo smanjio se na pola, dok 11 odsto onih koji to žele biraju Austriju, Nemačku i SAD.
30.04.
2024.
Pogon koksare u zeničkoj železari zatvoren je nakon 130 godina rada, a bilans uspeha nema se čime pohvaliti.
30.04.
2024.
Borge Brende, predsednik Svetskog ekonomskog foruma, upozorava da se svet suočava sa decenijom niskog rasta.
29.04.
2024.
Mali je rekao da postoje velika očekivanja od Međunarodne specijalizovane Ekspo izložbe i programa "Skok u budućnost - Srbija 2027"