Arhiva

Poslednji let

P. Đaković | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 24. jul 2019 | 16:20
Niški aerodrom „Kontantin Veliki“, odnosno javno preduzeće Aerodrom Niš, uskoro će prestati da postoji, pošto bi do kraja narednog meseca trebalo da bude završen proces njegovog pripajanja novoosnovanom preduzeću Aerodromi Srbije. Prema rečima, Mihajla Zdravkovića, direktora Aerodroma Srbije imovina niškog aerodroma već je u vlasništvu novog državnog preduzeća, a celokupan proces pripajanja očekuje se do kraja avgusta, kada će se preduzeću osim aerodroma Morava i Ponikve, pridružiti i Konstantin Veliki. Inače, preduzeće Aerodromi Srbije osnovano je febuara 2016. odlukom Vlade Srbije, a sa namerom da objedini sve male aerodrome u Srbiji. Prema poslednjim finansijskim podacima, onim iz 2017. ovo preduzeće ima i dalje nula zaposlenih, a njegovo sedište preseljeno je nedavno u Niš. Podsetimo, država je nakon odluke o koncesiji beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“, odnosno nakon potpisivanja ugovora sa koncesionarom, francuskom kompanijom Vansi, donela i odluku da se gradu Nišu uzme tamošnji aerodrom koji je poslednjih godina permanentno povećavao broj putnika, nakon što su sa njegove piste počele da lete niskobudžetne kompanije Viz er i Rajan er. Zbog tajnosti ugovora potpisanog sa Vansijem, pouzdano se ne zna da li je i šta država obećala koncesionaru, ali se zna da okolni aerodromi ne smeju imati više od milion putnika godišnje sve dok aerodrom u Beogradu ne dostigne 12 miliona. Odnedavno, i dalje većinski državna kompanija Er Srbija, mada njome upravlja manjinski vlasnik, arapski Etihad, donela je odluku da sa niškog aerodroma leti na čak 12 destinacija, a država se obavezala da prve tri godine taj poduhvat subvencioniše sa pet miliona evra godišnje. Stručnjaci, međutim, smatraju da bi ovo moglo nepovoljno uticati na rad niškog aerodroma, odnosno da bi moglo oterati pomenute niskobudžetne kompanije.