Промени језик   Sitemap   Верзија за штампу   07.12.2019. 11:53
 НАСЛОВНА    АРХИВА    НИН ДИЈАЛОГ    САДРЖАЈ      ПРЕТПЛАТА    E-ПРОДАЈА 
 
УВОДНИК
Вози Мишко

За власт у Београду није проблем то што лане није купила ниједно ново возило, што су аутобуси стари 11 година, што је ГСП напустило 247 возача, а ускоро ће можда још 350. Све проблеме решиће рекламе у Информеру и на Пинку. Па нека кошта 195 милиона

Било је само питање дана до када ће градоначелник Београда Зоран Радојичић, од свих уважаван као врсни лекар и управник Дечије болнице у Тиршовој, моћи за сва непочинства градске власти да се скрива иза прилично непопуларног заменика Горана Весића. Одавно је све већ превршило сваку меру и крајње је време да се и Радојичић јавно изјасни да ли и он, попут Весића, верује да ће нова маркетиншка кампања, која ће грађане Београда коштати 195 милиона (два пута по 90 плус 15 милиона) динара, решити највећи проблем градског саобраћаја.

Елем, власт Београда спремна је да 1,66 милиона евра наших, не Весићевих, пара потроши не би ли уверила поданике да је стање у градском превозу много боље него што они стварно мисле док се на плус 35 степени Целзијусових возе у полураспаднутим, дупке крцатим аутобусима без клима-уређаја. Ако после дугог чекања уопште успеју да се укрцају у неко од превозних средстава, када већ министар Вулин неће ГСП-у да позајми нова борна кола, много примеренија за вожњу по раскопаним градским улицама.

За власт гужве, све ређи поласци и полуисправни аутобуси, тролејбуси и трамваји очито и нису неки проблем. А ни за грађане неће бити ако поверују у рекламе које ће их коштати 195 милиона динара, од чега ће 90 милиона отићи на кампању са циљем да се промени слика о јавном превозу. А ту лошу слику градска власт је наумила да промени тако што ће нове спотове о вероватно најбољем градском превозу у свету емитовати на Пинку и Коперникусу, пардон на О2 и Првој, а огласе у Информеру, Српском телеграфу, Алоу, Куриру, 24 сата, ревији САТ и Блицу. Осим што ми стварно није јасно шта се то Миломир Марић замерио Весићу, па на списку за ову „јавну набавку“ нема ТВ Хепи, што у старту умањује шансе за срећан завршетак ове камање, мислим да ће ово бити бачене паре. Уосталом, јесу ли и до сада Информер, Ало и Српски телеграф икада написали нешто лоше против Весића и актуелне градске власти? И хоће ли им ико поверовати ако и објаве да је Београд град са најбоље организованим градским превозом у Европи? Тим пре што су та три таблоида плус Курир само од августа до децембра 2018, према извештају Савета за штампу, прекршили новинарски Кодекс око 3.000 пута. Уз то, новинари Раскрикавања утврдили су да су Информер, Ало и Српски телеграф лане на насловним странама објавили више од 700 лажних или неутемељених тврдњи. Хмм, није ли онда потпуно логично што је градска власт изабрала баш те листове за своју кампању? Па, ко би други пристао да толико лаже да је превоз добар?

Биће да је, ипак, власт само нашла елегантан начин да провладине таблоиде и телевизије нахрани, да не уједају руку која их храни. А то што ће сви Београђани то да плаћају, кога брига. Мада, можда неки гледалац Пинка у некој забити и поверује да у Београду превоз функционише нормално.

Више од тога колико ће то да нас кошта нервира ме објашњење градског Секретаријата за јавни превоз да „корисници јавног превоза нису довољно обавештени о спроведеним активностима на унапређењу квалитета услуге“. Да није проблем, ипак, у нечем другом? Да, рецимо, „спроведене активности на унапређењу квалитета услуге“ нису довољне? Је ли се ико од надлежних бар почешао по глави када је прочитао извештај у коме стоји да прошле године ГСП није купио ниједно ново возило, а да је расходовао 38, јер су се вероватно распала? Или због тога што је просечна старост аутобуса ГСП-а скоро 11 година? Или што је лане ГСП напустило 247 возача и што би већ у септембру могло да их оде још 350?

Чинило ми се увек до сада да се Весић некако разуме у паре, па ми тим пре није јасно како му је промакла рачуница да је 195 милиона динара, које ће отићи „продавцима магле“, било довољно да се сваком од око 2.000 возача ГСП Београд исплати једнократно по 97.500 динара. Или да им се наредних годину дана плате увећају сваког месеца за 8.125 динара. Не чини ли вам се да би то могло много више да допринесе бољем превозу од некакве пи-ар кампање. Осим што би у том случају празних руку остао и Информер, који прозива српске медије са севера Косова да су од Владе Србије сви заједно добили 2,3 милиона динара, а да критички пишу о властима у Београду. Ето, Информер ће само из буџета Београда добити ко зна колико десетина милиона динара. Али, ево, већ сад знамо да неће критиковати јавни градски превоз. Вози Мишко. За све паре. Поготово кад цех плаћају грађани.



Милан Ћулибрк


Share on Facebook 

Постојећи коментари (0)| Пошаљи коментар

Приступ за чланове
  Корисничко име
  Лозинка
 
  Запамти ме на овом рачунару
Постаните члан! Региструјте се овде
Изгубили сте Лозинку? Кликните овде
Мисли
bg

Александар Баљак афористичар

Колико треба да буде висок јарбол на броду који тоне?

Прочитајте све мисли
bg