Arhiva

Novi logistički centar po visokim svetskim standardima

JOVANKA MATIĆ | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 12. septembar 2019 | 02:07
Glavna odrednica u dugogodišnjem poslovanju beogradskog preduzeća Transportšped je da su lagano, uz dobru procenu, stalno razvijali i unapređivali svoje poslovanje i ono što je najvažnije – nikada isplata zarada zaposlenima nije kasnila. U 2018. godini zacrtali su u planu i postavili kao cilj da veliku investiciju, vrednu 14 miliona evra - Logistički centar Transportšped - izgrade i potpuno završen do kraja ove godine. Kako ulazimo u treći kvartal, pitamo direktora dr Miljana Baćovića da li će ostvariti plan kojim je zacrtano da će Logistički centar Transportšpeda biti potpuno završen do kraja 2019. godine, od kolikog je značaja ta vredna investicija za samu kompaniju, ali i za njene klijente i Srbiju, s obzirom na to da će novi centar biti opremljen po najvišim svetskim standardima. „LCT je završen i pre planiranog roka, već radi, a potpuno preseljenje svih službi iz Ulice Omladinskih brigada na novu lokaciju koja se nalazi na auto-putu Beograd – Zagreb u blizini naselja Grmovac na teritoriji Opštine Zemun, završićemo do kraja 2019. godine. Pored toga ove godine smo započeli i realizaciju takozvanog Projekta 2, izgradnju drugog dela Logističkog centra, a predvideli smo da se i on završi, takođe, do kraja 2019. godine“, naglašava Miljan Baćović. Šta vas je podstaklo da pored velikog Logističkog centra od 7.000 kvadratnih metara krenete i u realizaciju nove investicije? Postojeća lokacija nije omogućavala dalji razvoj ni u pogledu kapaciteta skladišnog prostora, ni povećanja carinskog transportnog terminala. Odlučili smo se, jer nas je na to podstakla, veća od očekivane, potražnja od strane kompanija za skladištenje robe. Prilagođavali smo se njihovim potrebama koje su bile sve veće i odgovarali njihovim zahtevima. Čak su neki naši klijenti učestvovali u kreiranju dizajna naših kapaciteta. O dobroj saradnji i zadovoljstvu naših klijenata govori i to da je već sada dve trećine prostora popunjeno. Ono čime se posebno ponosimo, ali smatram da je za ponos i naše zemlje, jeste da smo prve ugovore za zakup prostora potpisali sa velikim međunarodnim kompanijama u trenutku kada ništa osim njive nije postojalo. To govori koliko nas te kompanije prepoznaju kao dobre partnere, što je nama davalo dobar vetar u leđa i potvrdu da smo na dobrom putu i da ne moramo da razmišljamo kako ćemo naše kapacitete za skladištenje popuniti. Mnoge kompanije su menjale svoje programe kada nisu postizali očekivane rezultate. Da li je i u Transportšpedu nekada postojala dilema, kada je i naša zemlja bila u nezavidnoj situaciji, recimo u vreme blokade, da se okrenete nekim drugim profitabilnijim poslovima? Naprotiv, u uslovima blokade, zahtevi za našim uslugama su se povećavali i veći deo naše konkurencije nije bio u stanju da ponudi rešenja za transport i uvoz robe. Transportšped je kompanija iz oblasti špedicije i distribucije, poznata po tome što njen razvoj nikada nije bio stihijski, već namenski, tendenciozan i projektovan. Nikada nismo ulazili u nenamenske i nesvrsishodne projekte iz nekih drugih oblasti. Nismo širili poslove zarad nekog dobrog profita, na nešto što izlazi iz naše osnovne delatnosti. Da li su delovi skladišta specijalizovani samo za određene proizvode? Nešto što nas izdvaja u oblasti servisa skladišnih usluga je da je Transportšped potpuno adaptivan. Usklađujemo se s modelima i zahtevima svojih klijenata. Imamo nekoliko faza, nekoliko celina koje su potpuno namenjene tipovima proizvoda: farmacije, prehrane, akciznih duvanskih proizvoda, industrijskih proizvoda ... Kod ovako velikih investicija kao što je izgradnja Logističkog centra uvek se nailazi i na neke nepredviđene situacije. Da li ste ih vi u Transportšpedu imali i da li je nekada bilo dilema i razmišljanja da od svega odustanete? Nažalost, svaka gradnja kod nas ne može da prođe bez nekih administrativnih i nepredviđenih problema i situacija. Na to smo nepotrebno trošili energiju, ali na našu sreću i sreću naših klijenata rešavali smo ih i išli dalje. Ono što nas je podsticalo, da ponovim, jeste vera naših klijenata u nas, oni su nas ohrabrivali da nastavimo da radimo kao što smo uvek radili - u skladu sa propisanim pravilima, zakonima i njihovim zahtevima. Ali i pored svih teškoća nikada nismo pomislili da je naša investicija promašena investicija, niti smo razmišljali da odustanemo. Dosta dugo smo procenjivali i dogovarali se i oko izbora lokacije i odlučili se da je ova lokacija, na raskrsnici nekoliko međunarodnih putnih pravaca i u blizini Beograda najbolja. Da li Logistički centar Transportšpeda ispunjava sve zahteve ocenjivača kvaliteta? Prva implementacija Sistema upravljanja kvalitetom iz serije ISO 9001 završena je 1997. godine, već 2010. implementiran je Sistem bezbednosti hrane HACCP, 2012. godine uveli smo GDP, odnosno dobru praksu uskladištenja u distribuciji lekova, da bismo 2015, nakon implementacije OHSAS standarda bezbednosti i zaštite na radu i EMS sistema upravljanja zaštitom životne sredine, integrisali sve menadžment sisteme u jedan. Da li izgrađeni veliki skladišni prostor podrazumeva i prijem novih radnika? Planiramo da zaposlimo oko 100 novih ljudi koji će imati odlične uslove za rad. Ono što je važno, a što želim da napomenem da smo mi jedinstveni i po tome što ne koristimo toksične proizvode, nemamo punionice koje se koriste kao sredstvo ili kao alat. Nepogrešivi smo u dinamici prijema i otpreme robe, sve je savršeno organizovano.