Arhiva

Borbu protiv pandemije pomogli sa 400.000 evra

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 22. april 2020 | 23:28
U multikorporativnom svetu, najpre zbog moći i uticaja koje najveće korporacije imaju na svetsku ekonomiju i privredu, društvena odgovornost, odnosno humanost i vraćanje zajednici u kojoj se posluje zauzima sve značajnije mesto. Pandemija virusa korona izdvojila je kompanije koje su se ekspresno prilagodile novim uslovima na tržištu, zaštitile svoje zaposlene, radna mesta, plate, ali i izdvojile značajna sredstva za pomoć zdravstvenim sistemima, kao i najugroženijim građanima kojima je zabranjeno kretanje. Jedna od tih bez sumnje je i kompanija Mocart, regionalni lider u oblasti priređivanja igara na sreću. Donacija deset najsavremenijih invazivnih respiratora, 100.000 evra finansijske pomoći za bolnice u epidemiološkim žarištima, 10.000 paketa osnovnih životnih namirnica za sugrađane starije od 65 godina samo su deo paketa finansijske pomoći od 400.000 evra koji je kompanija Mocart izdvojila za borbu protiv virusa korona i pomoć najugroženijim delovima stanovništva. Čim se virus pojavio, menadžment ove kompanije preduzeo je određene mere. Prva u nizu bila je organizovanje 4.500 zaposlenih na rad od kuće, nabavke dodatnih laptopa, mobilnih rutera, organizacija dežurnih službi administratora, kreiranje novih šifri za logovanje, kako bi se pojačala bezbednost i dodatno zaštitili podaci i serveri... „Neposredno pošto se virus pojavio, naša odeljenja risk menadžmenta počela su da razvijaju potencijalne scenarije za nastavak rada kompanije i maksimalno umanjenje štete. Kada je virus stigao u Evropu, kreirali smo Akcioni plan koji su primenili svi zaposleni, imali smo probe skraćenog radnog vremena, rada od kuće, parcijalnog rada od kuće. Sproveli smo i preventivne mere, u vidu pojačane dezinfekcije prostorija, postavljanja dozatora za sterilisanje ruku“, objašnjava Koviljka Lončar, generalna direktorka kompanije Mocart. Iako su odlukom Vlade Srbije uplatno-isplatna mesta kompanije zatvorena nekoliko dana po uvođenju vanrednog stanja, Mocart je uspeo da konsoliduje poslovanje. Prema preporukama i uputstvima nadležnih državnih organa, posao je organizovan tako da su klijenti regionalnog lidera u oblasti igara na sreću dobili precizna uputstva kako da uplaćuju novac na svoje onlajn naloge, ali i kako najlakše mogu da im budu isplaćeni njihovi dobici. Zaposleni su obavešteni da su njihova radna mesta sigurna i da će se zarade redovno isplaćivati. „Iako smo poštovali sve mere preventive, iako je u lokalu boravila samo po jedna osoba uz zaposlenog koji je nosio zaštitnu opremu, naše poslovnice su zatvorene. Kao i sve odluke državnih organa, naravno da smo to poštovali, ta odluka nam je promenila inicijalne planove. Uprkos tome, nijedan zaposleni nije otpušten, a s obzirom na to da trpimo velike gubitke u poslovanju, a obezbeđujemo direktno i indirektno na desetine hiljada radnih mesta, očekujemo da će država imati razumevanja kada bude određivala dodatne mere pomoći za sektor privrede u okviru kojeg poslujemo. Naša industrija je veoma specifična, posebno kada su u pitanju fiskalni i parafiskalni nameti“, ističe Koviljka Lončar. Da društvena odgovornost kao jedan od osnovnih postulata poslovanja nije samo krilatica kojom se u ovoj kompaniji maše, najbolje govori podatak da se čak 300 zaposlenih, koji nemaju radne obaveze u toku pandemije virusa korona, prijavilo za volontiranje. Oni pakuju i dostavljaju pakete pomoći najstarijim sugrađanima kojima je zabranjeno kretanje, cela služba transporta sa sve vozilima kompanije Mocart je stavljena na raspolaganje Gradu Beogradu, kako bi razvozili dezinfekciona sredstva, hlor i medicinsku opremu na Infektivnu kliniku, u domove zdravlja, u privremenu kovid bolnicu na Sajmu. U akciji dobrovoljnog davanja krvi, koja je u prostorijama ove kompanije realizovana sa Institutom za transfuziju krvi, učestvovalo je više desetina zaposlenih iz svih krajeva Srbije. „Naši zaposleni su naš najvredniji resurs, to ističemo kad god i gde god imamo priliku. U ovoj užasnoj situaciji u kojoj se ceo svet našao, 10.000 građana kojima su se Mocart volonteri pojavili na kućnom pragu moglo je da vidi kakvu selekciju pravi naša služba ljudskih resursa pri zapošljavanju i koje su vrednosti koje neguje Mocart. U svakom trenutku nekoliko godina unazad imamo po 200 trudnica... Naša kompanija je veoma mlada, s prosekom godina zaposlenih nešto iznad 33, poslujemo u Evropskoj uniji, Južnoj Americi, Africi... Na svim tržištima zaposleni su se prijavljivali za volontiranje i pomoć je distribuirana građanima i bolnicama“, s ponosom ukazuje generalna direktorka. Kako se bliži ublažavanje mera socijalnog distanciranja i nazire se kraj vanrednog stanja, u Mocartu razrađuju scenarije za što efikasniji povratak u redovne tokove poslovanja... „Pandemija je dovela do pada prometa od 95 odsto, zatvoreni su nam svi lokali, a i kada se otvore, pretpostavljamo da neće moći da rade punim kapacitetom. Srećom, zapošljavamo neke od najboljih matematičara, statističara, analitičara, finansijskih i marketinških stručnjaka koji su i u doba potpune suspenzije sportskih događaja uspeli da kreiraju sadržaje zanimljive našim korisnicima usluga i nastave s animiranjem igrača onlajn. U zavisnosti od razvoja situacije, i mi ćemo se prilagođavati, ali svakako nećemo moći da ostvarimo sve ciljeve koje smo zacrtali pre pojave epidemije. Velika je stvar što smo do sada sačuvali sve zaposlene. To nam je bilo najvažnije i daćemo sve od sebe da tako i ostane“, poručuje Koviljka Lončar. Stop nasilju nad ženama Svojevrsni kuriozitet je da ova multinacionalna kompanija, muški brend, u toku redovnog stanja vodi aktivnu kampanju za prekid nasilja nad ženama s Koordinacionim telom za rodnu ravnopravnost. U decembru protekle godine obukli su celu fudbalsku, odbojkašku i rukometnu ligu u majice sa porukom „Stop nasilju nad ženama“, dok je i košarkaški derbi u punoj Štark Areni otpočeo na isti način. Na stadionima i u halama širom Srbije svi posetioci su mogli da čuju statistike o porodičnom nasilju, apele da ga prijave i poruke podrške žrtvama. Osim ove kampanje, Mocart kroz akciju 100 terena za jednu igru obnavlja košarkaške terene u čast najvećih legendi ovog sporta od Dude Ivkovića, Dejana Bodiroge, Predraga Danilovića, Svetislava Pešića... Talentovane studente stipendiraju za prestižne fakultete, uključujući Oksford, sponzorišu i doniraju filmove, serije, zdravstvo, opremaju i obnavljaju škole.