Arhiva

Trenutna kriza je pokazala koliko je održivo poslovanje važno i neophodno

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 26. avgust 2020 | 22:45
Coca-Cola HBC Srbija nedavno je objavila sedmi Izveštaj o održivom poslovanju za 2019. godinu, koji je još jednom pokazao rezultate kompanije u domenu ulaganja u zajednicu, angažovanja zaposlenih, zaštite životne sredine i dostignuća na tržištu. Koliko je važno poslovati odgovorno i održivo, za NIN govori Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija. Pre nego što pređemo na najznačajnije rezultate iz Izveštaja, nova realnost uzrokovana svetskom pandemijom, dokazuje da je uloga društveno odgovornih kompanija važnija nego ikad pre. Koliko se vaš pristup društvu i pomoći zajednici promenio usled krize izazvane kovidom-19? Naša posvećenost zajednici, i želja da zajedno stvaramo bolju budućnost u ovim kriznim vremenima pokazale su koliko je održivo poslovanje važno i opravdano. U prvim danima epidemije, naš odgovor na potrebe zajednice bio je snažan i momentalan. Donirali smo 150.000 litara naših proizvoda za nekoliko hiljada zaposlenih u Kliničkom centru Srbije u saradnji sa Fondom B92, a i drugim kovid-bolnicima širom Srbije, kao i pripadnicima policije, zatim obroke za medicinske radnike u saradnji sa Voltom i IT opremu Kliničkom centru Srbije. Donacija Coca-Cola fondacije Crvenom krstu u iznosu od 200.000 američkih dolara bila je usmerena na najugroženije, a našem tradicionalnom partneru ustupili smo i naša vozila kako bi ta pomoć što pre stigla. Izazovi koji su postavljeni pred sve nas pokazali su koliko smo jaki i solidarni i da ujedinjeni zaista možemo da prebrodimo sve. Koji su to najvažniji rezultati koje biste izdvojili iz Izveštaja o održivom poslovanju? Godinu za nama obeležilo je ulaganje u zaštitu životne sredine, inovacije na tržištu, kao i razvoj zaposlenih. Smanjili smo potrošnju vode po litru proizvedenog pića za 53,8 odsto, dok je ukupna potrošnja energije smanjena za 52 procenta do 2019. godine. Povećali smo sadržaj recikliranog materijala u svojoj ambalaži i samo u 2019. ostvarena je ušteda od 295 tona PET materijala. Ponosni smo i na naše volontere koji su prošle godine očistili dva kilometra obale Dunava i na taj način doprineli očuvanju vodenih resursa. Tu su i inovacije u našem portfoliju koji odgovara na potrebe koje prate aktivne stilove života: poput novog ukusa Coca-Cola Zero Lemon i to bez kalorija ili AdeZ proizvodi u kategoriji biljnih napitaka… Samo u 2019. godini, u projekte koji podstiču razvoj lokalne zajednice uložili smo više od 36 miliona dinara. Nastavljamo sa programima profesionalnog osnaživanja mladih koje vidimo kao pokretače budućeg razvoja, a pokrenuli smo i projekat „Stižemo sa juga“ kako bismo podstakli malo preduzetništvo. Vaše poslovanje se u velikoj meri naslanja na druge sektore, poput ugostiteljstva i turizma, koji su trenutno među najugroženijima. Koliko njihovi problemi utiču i na vaš biznis? HoReCa sektor zapošljava preko 65.000 ljudi i naravno da nam je važno da naši partneri posluju stabilno. U prvim danima krize, reagovali smo brzo, organizovali smo prvi onlajn panel na temu problema poslovanja HoReCa koji je okupio mnoge ugostitelje, udruženje Hores i Privrednu komoru Srbije. Kada smo definisali probleme, odlučili smo da konkretno pomognemo u dva pravca. Jedan je kroz povećanje bezbednosti u ugostiteljskim objektima i to kroz podršku projektu koji su pokrenuli Hores i Turistička organizacija Srbija „Čisto i sigurno“ za sertifikaciju hotelskih i ugostiteljskih preduzeća na osnovu preporuka Svetske zdravstvene organizacije sa ciljem da do sledećeg proleća nivo higijene bude podignut na veoma visok nivo. Drugi je kroz kampanju „Otvoreni kao nikada pre“ gde će kroz inovativan pristup kompanija odabranim objektima ustupiti deo svog digitalnog oglasnog prostora i tako im omogućiti bolju promociju i komunikaciju sa gostima. Kroz brojne druge aktivnosti pomoć će dobiti više od 600 ugostiteljskih objekata. Kakve ste pouke izvukli iz ove krize? Da li ste danas spremniji za neki drugi izazov? Mi smo uspeli već na samom početku da prilagodimo naše poslovanje novoj stvarnosti: pojednostavili smo procese, organizovali se za rad od kuće, uveli smo dodatne mere bezbednosti za zaposlene i kupce. Ponosni smo na činjenicu da proizvodnja nije stala, i na to što smo u svakom trenutku bili tu za naše zaposlene, kupce i zajednicu. Potvrdili smo da je i zaštita životne sredine sve važnija, zdravlje, bezbednost, kao i principi održivosti uopšte. Zato i integrišemo ta znanja u naše planove za dalje, uz veliki optimizam da ćemo i nadalje dobro odgovarati na sve izazove.