Arhiva

Domaći i regionalni lider u proizvodnji transportne i komercijalne ambalaže

Svetlana Velimirović | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 26. januar 2022 | 10:37
Domaći i regionalni lider u proizvodnji transportne i komercijalne ambalaže
Smurfit Kappa Avala ada, u javnosti poznatija kao Kartonka Avala je domaći i regionalni lider u proizvodnji ambalaže od valovite lepenke i kartona, sa tradicijom od 75 godina poslovanja, više od 450 zaposlenih i godišnjim prometom od 57 miliona evra. Fabrika je prošla kroz nekoliko promena pravnih formi. Početkom devedesetih započet je proces privatizacije, koji ne uspeva da se realizuje usled inflacije, potom menja pravnu formu u akcionarsko društvo nakon čega, 2003. godine, biva privatizovana od strane Kappastar grupe. Danas, fabrika posluje kao deo Smurfit Kappa porodice koja je u okviru svoje strategije širenja na tržišta jugoistočne Evrope krajem 2018. godine uspešno izvršila akviziciju dve fabrike na tržištu Srbije. Fabrike su poslovale pod nekadašnjim imenima Avala ada (danas Smurfit Kappa Avala ada) i Fabrika hartije Beograd (danas Smurfit Kappa Beograd). Obe fabrike su smeštene na Karaburmi, svega 15 minuta od centra Beograda. Tako je čuvena fabrika nastavila liderski put u svojoj oblasti i danas se ubraja u red izuzetno retkih kompanija koje mogu da se pohvale ne samo bogatom tradicijom, već i sjajnom poslovnom perspektivom, kaže u razgovoru za NIN generalna direktorka Đurđa Radivojević. „Sa ponosom ističemo da je naša velika prednost vertikalna integracija. Jedina smo fabrika u regionu koja deli dvorište sa svojim najvećim dobavljačem i jedinim proizvođačem papira u Srbiji, koji je prošle godine proslavio 100 godina poslovanja“, precizira Đurđa Radivojević. Recite nam šta je zapravo Smurfit Kappa? Smurfit Kappa je kompanija koja ima 46.000 zaposlenih, posluje na tri kontinenta u 36 zemalja, sa 356 fabrika. Ove fabrike uspešno servisiraju potrebe 65.000 kupaca i ostvaruju promet od 8,5 milijardi evra godišnje. Smurfit Kappa je evropski lider u proizvodnji papira i ambalaže od papira. Koje su ključne vrednosti kompanije Smurfit Kappa? Oslonac i ključna tačka koja nas razlikuje od konkurencije su naši zaposleni. Oni su i naša najveća snaga. NJihov lični razvoj i napredovanje jedan je od postulata našeg poslovanja i korporativne kulture. To najbolje mogu da potvrde zaposleni, za koje organizujemo razne aktivnosti u okviru wellbeing kampanje. Svake godine organizujemo Dan žena, Dan muškaraca, Safety day i kroz razvijen talent-program postavljamo individualne planove razvoja. Izuzetno polažemo na bezbednost naših zaposlenih i njihovo zdravlje na radu, jer na kraju, složićete se, najbitnije je da se svi vratimo živi i zdravi našim porodicama. Smurfit Kappa uživa reputaciju kompanije koja izuzetno veliki značaj pridaje društveno odgovornom poslovanju, kontinuiranom ulaganju u lokalnu zajednicu i očuvanju životne sredine. Da li takvu reputaciju potvrđujete i poslovanjem u Srbiji? Naravno. Princip društveno odgovornog poslovanja za nas nema kompromisa gde god da poslujemo. Verujem da je svakom pojedincu bitno da zna da je na kraju dana ostavio nešto dobro kao nasleđe budućim generacijama. Da sa ponosom možete da se osvrnete nakon završene karijere i pohvalite doprinosom koji ste dali prirodi ili lokalnoj zajednici. Upravo zbog ovoga sa radošću mogu da istaknem da će do kraja godine obe fabrike na lokaciji imati najmodernije sisteme za prečišćavanje otpadnih voda. Takođe treba pomenuti da smo tokom talasa pandemije izazvane korona virusom podržali lokalnu zajednicu donacijama u vrednosti od oko 100.000 evra. Od momenta preuzimanja kompanija od strane Smurfit Kappa grupe u lokaciju su investirana značajna sredstva i još veće investicije su već planirane do kraja 2025. godine. Sve investicije su usmerene na poboljšanje kvaliteta proizvoda i podizanje kapaciteta, unapređenje u delu održivosti i očuvanja životne, sredine kao i na poboljšanje uslova za rad naših zaposlenih. Kako biste definisali ključne ciljeve vaše kompanije? Naši kupci su naš najveći pokretač i njihovo zadovoljstvo je osnovni cilj naše kompanije. Na dnevnom nivou, nezavisno od nivoa u organizaciji, trudimo se da doprinesemo ostvarenju ovog cilja, i rezultat nastaje kao posledica potpune posvećenosti i timskog rada svih zaposlenih. Kontinuirano radimo na unapređenju kvaliteta proizvoda, njihovoj prepoznatljivosti i jedinstvenosti. Negujemo individualni pristup svakom kupcu, uvažavajući sve njegove specifičnosti i potrebe. Ovakav pristup ne bi bio moguć bez bogatog iskustva i stručnosti timova koji rade u fabrikama, koje je podržano kreativnošću preko 1.000 dizajnera širom sveta. Dugo godina radimo na kreiranju alata, na bazama podataka i proverenim rešenjima kako bismo u potpunosti odgovorili na zahteve klijenata u što kraćem roku. Sve su glasniji zahtevi da se plastika, gde god je to moguće, zameni ekološki prihvatljivim materijalima kao što je papir. Imate li odgovor na sasvim opravdane ekološke zahteve potrošača? Kao odgovor na pojavu sve većeg broja kupaca kojima ekologija predstavlja jednu od vrednosti, kreirali smo čitav niz rešenja koja omogućavaju zamenu plastične papirnom ambalažom. Verujem da će aktivnosti koje sprovodimo doprineti da živimo u boljem, zdravijem i lepšem okruženju. Zapravo, osnovni pokretač rasta Smurfit Kappa grupe je razvoj ambalaže za eCommerce i zamena plastične ambalaže kartonskom. Na kraju, vaša poruka čitaocima NIN-a, koji ovih dana obeležava 87 godina od izlaska prvog broja? Svim čitaocima magazina i njihovim voljenima ispred Smurfit Kappa grupe želim uspešnu 2022. godinu. Budite zdravi, voljeni, čuvajte sebe i vaše najmilije.