Arhiva

Stvaranje mitova

S. Blagojević | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 17. avgust 2022 | 14:50
Jedno od najvažnijih svetskih pozorišta, bečki Burg teatar, stiže u Novi Sad ovog septembra, sa predstavom Gospođica Julija Augusta Strinberga u režiji Mateje Koležnik, čijom izvedbom 10. septembra počinje 49. INFANT, Internacionalni festival alternativnog i novog teatra. Bečka Gospođica Julija novija je produkcija ovog teatra, a premijeru je imala prošle godine. Dan kasnije, Nacionalno pozorište Mađarske dolazi sa svojim – među mađarskom kritikom – hvaljenim Vojcekom i plejadom izuzetnih mladih glumaca koje je svojim provokativnim rediteljskim konceptom okupio Atila Vidnjanski, mlađi. Kao treća izvedba, publici u Novom Sadu predstaviće se Žiga Divjak, koji je već neko vreme apsolutna pozorišna zvezda u Sloveniji. Svojom estetikom pretumbao je pozorišnu abecedu Slovenije, kako ga često opisuju. U tandemu sa dramskom spisateljicom Katarinom Morano, koja teme koje nas se i te kako tiču otvara na jedan posve jedinstven način, u Mestnom gledališču ljubljanskom napravio je predstavu Talog za koju vrlo oštra slovenačka kritika kaže da se ne sme propustiti. Finale 49. INFANT-a zaokružiće 13. septembra domaće snage – Srpsko narodno pozorište u kojem je reditelj Veljko Mićunović, u predstavi Kafka Machine, promišljao Kafku. Govoreći o tome zašto selekcija ovogodišnjeg INFANT-a izgleda baš ovako, selektor festivala, reditelj Aleksandar Popovski, kaže: „Poslednjih godina događaji oko nas su toliko intenzivni da sve što radimo dobija poseban istorijski značaj. Najverovatnije da su korona i rat doprineli osećaju da sve što stvaramo dobija drugačiju težinu. U tom smislu, i ovogodišnji INFANT postaje deo tog istorijskog trenutka. Razmišljajući o selekciji i pristupu odlučili smo se da, umesto na sigurno, igramo na veliko. Zadali smo sebi zadatak koji nije nimalo jednostavan: dovesti velike produkcije i velika pozorišta. Hteli smo da pokažemo da i u ovim istorijskim trenucima možemo organizovati gostovanja koja će se pamtiti ne samo po kvalitetu, već i po stvaranju mitova.“