Arhiva

Revolucija u korist potrošača

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 4. januar 2017 | 18:08
Revolucija u korist potrošača
LJudi vekovima trguju robom i uslugama. Počevši od srednjovekovnog trgovca na pijaci do savremenih potrošača, svi plaćamo za stvari koje želimo i koje su nam potrebne. Naš cilj je ostao isti – da kupimo ono što nam je potrebno na način koji nam najviše odgovara i mada je ta motivacija ostala ista, način na koji kupujemo se značajno promenio. Umesto trampe i zarđalih novčića sada koristimo novčanice i platne kartice. U poslednjih 50 godina, evolucija platnih metoda je bila ogromna, a sada smo ušli i u naredni stupanj razvoja: beskontaktna plaćanja, onlajn transakcije i mobilne aplikacije. Razlog za te nagle promene je internet. Danas postoje 3,2 milijarde korisnika interneta, a pre 10 godina ih je bilo samo milion. Sličan trend se očekuje i u budućnosti - do 2019. na svetu će biti 2,7 milijardi korisnika pametnih telefona, broj globalnih pretplata pametnih telefona će porasti tri puta, na 5,6 milijardi, a broj mobilnih transakcija će dostići 200 milijardi godišnje. U isto vreme, e-trgovina postaje sve popularnija u Evropi - u trećem kvartalu 2015. je 24 odsto svetskog tržišta išlo na e-trgovinu, a predviđa se da će do 2020. potrošnja preko interneta dostići 55 odsto. Može se reći da je uvođenje beskontaktnih plaćanja bila prekretnica u približavanju platnih metoda potrošačima zahvaljujući principu prisloni i plati koju je ova tehnologija donela, a koji unosi još više brzine i praktičnosti u plaćanja, a uz isti nivo sigurnosti. Ova tehnologija je uvela stikere, mobilne telefone, satove, priveske za ključeve i druge uređaje u segment plaćanja, što je predstavljalo početak revolucije u platnoj industriji i podiglo očekivanja potrošača. Dok kartice trenutno generišu većinu beskontaktnih plaćanja, očekujemo da udeo beskontaktnih mobilnih plaćanja između 2015. i 2020. poraste sa manje od jedan na 28 odsto. Sve ove promene vode ka transformaciji koja je prilika za trgovce u maloprodaji da povećaju lojalnost svojih kupaca i za potrošače koji mogu da plaćaju putem bilo kog uređaja, kad god i gde god to žele, a da znaju da to mogu da urade sigurno i praktično. Upravo će praktičnost dobijati na važnosti u godinama koje dolaze jer su digitalni kupci sve poželjniji potrošači i trgovci su svesni da oni imaju jedinstvene zahteve i očekivanja od proizvoda, usluge i plaćanja. Promene u ponašanju potrošača, konvergencija maloprodajnih kanala i pojava novih platnih rešenja zahteva konstantnu reevaluaciju dostupnih i potrebnih tehnologija. Kako bi odgovorili na te potrebe, razvili smo Masterpass, našu globalnu digitalnu uslugu za plaćanje koja nudi povećan stepen sigurnosti, kontrole i pogodnosti za korisnike. Ovo poboljšano rešenje, koje je otvoreno za sve brendove kartica, omogućava korisnicima da u sopstvenoj banci obave sve što im je potrebno za brza, jednostavna i sigurna digitalna plaćanja na različitim uređajima i kroz sve kanale, i da kupuju gde god žele – onlajn, u aplikaciji, a odskoro i u radnjama kroz beskontaktnu tehnologiju. Implementacija Masterpass rešenja se odvija širom sveta - rešenje je u potpunosti implementirano na 34 tržišta, a Srbija će se pridružiti ovoj grupi savremenih tržišta tokom 2017. godine. Budućnost plaćanja je već stigla i realnost je za potrošače i trgovce svakog dana. Ovo možda deluje kao ultramoderno i komplikovano okruženje za kupce, ali, na kraju dana, sve se svodi na pojedince koji traže najbolje ponude, na nepromenjeni odnos prema kupovini i na povezivanje potrošača sa sigurnijim i bogatijim iskustvom.