Arhiva

Mnoge aktivnosti da 2017. bude još bolja

Jovanka matić | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 14. februar 2017 | 20:09
Mnoge aktivnosti da 2017. bude još bolja
I pored toga što, smatraju u Transportšpedu, ako se uporede uložena energija i znanje sa rezultatima, poslovanje bi trebalo biti bolje, 2016. godinu su završili veoma uspešno. Ono što je takođe važno jeste da se ovo Društvo kotira kao veoma pouzdan partner i na visokoj je poziciji preduzeća koje se bave međunarodnom špedicijom, organizacijom prevoza u međunarodnom transportu, carinjenju i skladištenju robe u svojim javnim carinskim skladištima, i distribucijom robe. Od prošle godine direktor Transportšpeda je doktor Miljan Baćović, sin bivšeg direktora Branislava Baćovića. U Transportšpedu je više od 20 godina. Još kao dečak radio je na istovaru i utovaru robe, zatim vođenju određenih skladišnih procesa, na poslovima u carinskom sektoru, prošao je kroz sve sektore u preduzeću. Poslednjih 10 godina bio je izvršni direktor javnih carinskih skladišta. Da li će zaposleni u i 2017. godini imati dovoljno energije koja će Transportšped ponovo svrstati među najuspešnija preduzeća u Srbiji, pitamo direktora dr Miljana Baćovića. Planovi su da se i dalje razvijamo i širimo naše učešće u distribuciji robe. Ulaskom Srbije u Evropsku uniju, koje se predviđa do 2022. godine, smanjiće se uloga i značaj špeditera. Neće biti carinjenja robe između članica Evropske unije. Zbog toga je neophodno da mi razvijamo i druge delatnosti - međunarodni transport i distribuciju robe sa naših skladišta ka korisnicima. Planiramo, u ovoj godini, da izgradimo skladište na novoj lokaciji. U prvoj fazi sagradićemo 10.000 kvadratnih metara skladišnog prostora, visokoregalno opremljenog. Lokacija će biti smeštena uz auto-put i biće završena pred kraj godine. Tako smo stvorili mogućnost za otvaranje novih radnih mesta i da, pored 130 koliko danas radi kod nas, zaposlimo još određeni broj radnika. Koje činjenice ukazuju da će vam i ova godina biti uspešna? Prioritet nam je da negujemo visok kvalitet usluga. Redovno organizujemo kurseve za zaposlene. Sada radimo ozbiljne teme o dizanju nivoa znanja, upravljačkih sposobnosti menadžmenta za prvu liniju rukovodilaca. To radimo sa ljudima iz nauke i uvek imamo dobre rezultate. Ono što je, takođe, osnažilo preduzeće, jeste da smo dobili sertifikat Uprave carine kao ovlašćeni privredni subjekt, kao partner u koga država, odnosno Carina, ima poverenja da određene procedure sprovedemo sami u smislu ovlašćenog primaoca i ovlašćenog davaoca. To nam značajno povećava efikasnost, a klijentima smanjuje troškove. Imate li neke zamerke koje Transportšpedu otežavaju poslovanje, a što je, po vašem mišljenju, rešivo? Imamo. Transportšped ima filijale na svim graničnim prelazima, ali u Batrovcima, na granici sa Hrvatskom, imamo problem. Naime, država nas je obavezala da plaćamo zakup 600 evra po kvadratnom metru i to objekte koji su polumontažni. Zbog toga, na tom prelazu, imamo gubitke. To je jedan od problema sa kojim moramo u narednom periodu da se pozabavimo – da ukinemo filijalu i prepustimo državi da ona brine o tom prelazu. Zakup je veći od mesečnih plata šest zaposlenih, koliko ih tamo radi. Potpuno sam siguran da nigde u Srbiji niko ne plaća ovoliki zakup. Mora da se napravi rang-lista po kategorijama objekata, a ne da plaćamo zakup kao u Hajatu. Ukidanjem ovog prelaza najviše će izgubiti država, neće puniti budžet, a i ljudi koji tamo rade ostaće bez posla. Naše aktivnosti smo usmerili da osnažimo preduzeće i pripremili smo se da, i pored određenih teškoća, širimo tržišta. Očekujemo da nam 2017. godina bude još uspešnija.