Arhiva

Internet bankarstvo i onlajn usluge su ključ rasta

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 29. jun 2017 | 01:19
Savremeni trendovi i današnji tempo života značajno su promenili navike svih nas, namećući potrebu da gotovo sve usluge koje koristimo budu što jednostavnije, brže, fleksibilnije i naravno povoljnije. Sve to je, naročito, primetno u svetu bankarstva. Međutim, često je zabluda da se banke automatizacijom i digitalizacijom svojih usluga „udaljavaju“ od klijenata, tvrde u ProCredit banci, gde kažu da se kroz savremene „online“ kanale zapravo omogućava 24/7 interakcija sa klijentima, brza i povoljna usluga, kao i da se na taj način osigurava kvalitetnije poslovanje u odnosu na klasičan šalterski rad u ekspoziturama. Kao banka koja je uložila više od tri miliona evra u transformaciju svojih ekspozitura u samouslužne Zone 24/7, postavši time prva „cashless“ banka u Srbiji, ProCredit banka navodi digitalizaciju i uvođenje principa direktnog bankarstva u svoje poslovanje kao naredni logičan korak. Direktno bankarstvo će omogućiti olakšano poslovanje sa bankom, gde klijenti mogu da budu sami svoji bankari i da samostalno i na način koji njima odgovara upravljaju svojim sredstvima, kroz različite online kanale. „Svakim danom postaje sve jasnije da je šaltersko bankarstvo prevaziđeno, kao i da ekspoziture više nisu presudna stvar prilikom izbora banke sa kojom će građani i preduzeća u Srbiji raditi. Sve to je razumljivo, naročito u situaciji kada klijenti većinu svojih obaveza i poslova obavljaju uz savremene i moderne aplikacije, online uz svega par klikova, pa samim tim očekuju isti standard i fleksibilnost u saradnji sa bankom“, ističe Mirjana Mitrović, izvršni direktor ProCredit banke. Po njenim rečima, ProCredit banka danas ima manju mrežu svojih poslovnica i ekspozitura, ali je dostupnost njenih usluga klijentima mnogo veća i bolja nego ranije, a samim tim i saradnja i zadovoljstvo klijenata. „Učinili smo mnogo toga kako bismo svojim klijentima omogućili da naše usluge koriste jednostavnije i brže. Pored digitalizacije naših usluga uložili smo dodatne napore da smanjimo kompleksnost i broj proizvoda i usluga koje nudimo, pojednostavili smo cenovnik i svoju proizvodnu paletu. Sve to klijentima uliva dodatnu sigurnost i ne stavlja ih u podređeni položaj i borbu sa složenim bankarskim terminima. Naši klijenti danas žele da posao s bankom obave što lakše, da proizvodi i usluge budu razumljivi i da nisu u obavezi da fizički dolaze u ekspozituru. Mi smo se potrudili da im sve to i omogućimo“, objašnjava Mitrovićeva. Naša sagovornica naglašava i to da ProCredit banka nije klasična ritejl banka - „banka za sve “, i da se za razliku od tržišta ne fokusiraju na keš kredite, već na promovisanje kulture štednje i kredite koji će unaprediti kvalitet života građana, poput onih za energetsku efikasnost. „Kao finansijski odgovorna institucija, ne izbegavamo da klijentima kažemo NE, ukoliko smatramo da potencijalno zaduženje prevazilazi njihove finansijske mogućnosti i da može da ih dovede u finansijski problem. Upravo takav pristup nam omogućava visok kvalitet našeg portfolija, a samim tim pruža i veliku sigurnost našim štedišama“, dodaje Mirjana Mitrović. Jedna od ključnih prednosti direktnog bankarstva je upravo veliki komfor koji ovaj pristup donosi klijentima i korisnicima bankarskih usluga. ProCredit grupacija sa sedištem u Frankfurtu već dugo je svedok velike bankarske transformacije na razvijenim finansijskim tržištima. U Nemačkoj su direktne banke sve češći izbor klijenata, koji ne žele da odlaze u banku i da troše svoje dragoceno vreme u redovima. „Svesni smo da se taj trend širi i ka našem regionu i zbog toga se trudimo da budemo proaktivni i da spremno odgovorimo na sve. Transformacijom naših ekspozitura, uspeli smo da ih pretvorimo u savetodavne centre i mesta na kojima klijenti sada mogu da dođu po koristan i konstruktivan savet, predlog ili rešenje, kao i mesta gde će ih uvek sačekati naš savetnik sa kojim mogu da popričaju i posavetuju se, bez čekanja u redovima“ - poručuje Mirjana Mitrović.