Arhiva

Logo za budućnost

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 12. avgust 2004 | 13:25

Ideja o tome da treba stvoriti grafički identitet privrednog subjekta još nije prodrla u većinu naših preduzeća. Zbog toga odluka “MR sistema” da raspiše konkurs i na taj način dođe do svog grafičkog identiteta zaslužuje pažnju i budi nadu da će to postati praksa među našim privrednicima.

“MR sistem” se sastoji iz sedam kompanija smeštenih u Beogradu, Kraljevu i Užicu i ima oko 1 600 zaposlenih. Prema rečima Miloša Radenkovića, vlasnika “MR sistema”, odluka o raspisivanju konkursa doneta je da bi se i simbolično pokazalo objedinjavanje kompanija “čiji cilj jeste ostvarenje zajedničkog interesa i profita, ali i poštovanje svih zaposlenih koji rade u sistemu”. Konkurs za grafički identitet bio je pozivni i svoje radove poslalo je pet učesnika. Pobedio je IDI dizajn tim koji čine Iva Rakić, studentkinja grafičkog dizajna, Dejan Jovanović i Ivan Obradović, diplomirani inženjeri grafičkog dizajna. Prema njihovim rečima, rad na izradi simbola trajao je oko mesec i po dana, a kao inspiracija za rad poslužio im je tlocrt zgrade “Atrijum” koja se nalazi kraj novobeogradske opštine i koju je izgradio “Građevinar”, jedna od firmi koje sačinjavaju “MR sistem”. Novi grafički identitet, prema zamisli njegovih tvoraca, simbolično izražava stabilnost koja je jedna od karakteristika poslovanja “MR sistema”, njegovu dinamičnost i otvorenost ka novom. Mladi dizajneri vodili su računa o tome da rešenje ne bude tipografsko tako da se uz njega mogu koristiti oba pisma pisma, mada će biti primenjeno samo jedno, latinica, jer je ona zvanično pismo “MR sistema”. Svi učesnici dobili su odštetne nagrade u iznosu od 7 000 dinara, a prvonagrađeni rad nagrađen je sa 100 000 dinara.