28.05.
2024.
Austrijanac počeo da renovira podrum i naleteo na "arheološku senzaciju" o kojoj mu je još deda pričao
Slični lokaliteti na drugim mestima u Austriji i u susednim zemljama uglavnom su iskopani pre više od 100 godina
Niko sa sigurnošću ne može da kaže, osim lično Demijana Hirsta, na šta se konkretno odnosi naziv rada Fizička nemogućnost smrti u umu nekog živog, kojim je naslovljena njegova kultna ajkula u formalinu. „Smrt zaista ne možemo da shvatimo, iako celog života tome težimo“, kaže naša koleginica Dragana Nikoletić koja parafraziranim citatom Hirsta naziva svoju doktorsku izložbu u Galeriji FLU u Beogradu. Pa čak i u tom izmenjenom nazivu – (Ne)mogućnost poimanja smrti iz ugla živog posmatrača, ona rečcu „ne“ odvaja zagradom, postigavši da se kroz svoje skulpture, asamblaže i instalacije „izmiri“ s preminulim srodnicima i bivšim suprugom.
Polazište njenih radova su nasleđeni predmeti i fotografije, nadograđene skulptorskim postupcima. „Ponekad u radove inkorporiram i nađene objekte, iako nemaju istu težinu kao stvari koje su pripadale mojoj majci, ocu, maćehi, baki i bivšem mužu, niti imaju toliku moć da prenesu energiju isceliteljskog procesa, kao okosnice mog skulptorskog delanja“, objašnjava Nikoletić. Postavkom ona želi da inicira posmatrače da se i sami suoče s nerazrešenim emocijama prema svojim bližnjima.
Da to postigne, ona će tokom četiri izložbena dana (do 20. januara), organizovati niz kolektivnih performansa, pa će pored događaja Daće na dan otvaranja (17. januara), upriličiti i Kućnu raspravu, Pisanje testamenta, Igranje karata i Nedeljni ručak. „Radi se o ritualima koji služe da se postigne porodični sklad, nadiđu nesporazumi, ali i pripremi za odlazak sa ovog sveta. Ritualna radnja obično je vezana za neko mesto od značaja, što je za moje ukućane i mene bio trpezarijski sto. Taj originalni artefakt imaće na izložbi multifunkcionalnu ulogu“, ističe Nikoletić.
Za razliku od većine drugih postavki, ovde se preporučuje dodirivanje eksponata, jer „taktilnost ume da bude presudna u evociranju uspomena“. Na ovaj način publika će moći da se seti finesa u odnosima sa svojim srodnicima, i da ih emocionalno i racionalno preispita. „Učinite to na vreme, dok su vam najbliži još živi“, poručuje autorka.
29.05.
2024.
Manojlović atipičnom kampanjom pokušava da izrezbari mesto na političkom polju, trudeći se da se odupre gravitacionoj sili Vučića i Đilasa.
29.05.
2024.
Očekivana buka, koja inače prati slična pitanja, izostala je kada je Kosovo postalo pridruženi član Parlamentarne skupštine NATO-a.
29.05.
2024.
Regulatorno telo za elektronske medije već godinama se ne trudi previše da se meša u svoj posao, naročito kad su politički "osetljive" teme
29.05.
2024.
Predsednik i premijer Hrvatske upoznali su se 1990-ih godina, a u međuvremenu su postali ljuti politički protivnici
28.05.
2024.
Kubanska umetnica nastupa u okviru projekta Artist Lounge, ciklusa koncerata u Foajeu Kolarca.
26.05.
2024.
Najbolji reditelj ove godine, prema žiriju festivala, je Migel Gomes za film "Grand Tour"
23.05.
2024.
Reditelj Nenad Pavlović završio je snimanje filma „Izlet“, po istoimenom romanu slikara i reditelja Miće Popovića.
23.05.
2024.
Takmičarski program 17. Beldoksa (22-29. maj) obuhvata 10 naslova.
23.05.
2024.
Tokom dvosatnog koncerta u Beogradskoj areni, Rod Stjuart nije ponudio nijedan ozbiljan razlog da to veče bude bilo šta niže od trijumfa.
22.05.
2024.
Evropsku noć muzeja i Međunarodni dan muzeja domaće muzejske institucije obeležile su - svaka za sebe, skoro bez medijske i pažnje javnosti.
22.05.
2024.
„Danas se strahovito mnogo piše i objavljuje, ali vrlo retko sa pravom posvećenošću i makar ambicijom da se napiše remek-delo."
22.05.
2024.
Festival će trajati do 29. maja i biće prikazano ukupno 13 programskih celina, sa više od 100 premijernih projekcija na osam lokacija.