Arhiva

Ferrari-jev raskid sa prošlošću

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Lep, brz, elegantan - mnogo je prideva koji se mogu vezati za „Ferrari” automobile, ali „svestran“ do sada nije spadao u njih. Zbog toga, novi „Ferrari FF” je kao nijedan do sada. Dugo iščekivani naslednik „612 Scaglietti”-ja na vrhu „Ferrari”-jeve palete „gran turismo” vozila, model „FF” kao i njegov prethodnik ima četiri sedišta, ali duži krov tako da ne samo da ima više mesta za putnike, nego kada se zadnja sedišta obore prtljažni prostor postaje jednak onom kod malog karavana. Ovo nije jedina inovacija - „FF” ima i potpuno novi sistem pogona na sva četiri točka nazvan „4RM”, što ga čini prvim automobilom u istoriji fabrike iz Maranela sa pogonom 4x4. Tehnički detalji ovog sistema još nisu objavljeni, ali već se zna da je upola lakši od konvencionalnih sistema, što je ovom vozilu omogućilo da zadrži raspodelu težine u odnosu od 47-53 posto. Takođe, ovaj sistem je potpuno integrisan u elektronsku mrežu za dinamičku kontrolu koja obezbeđuje predvidljivost u raspodeli snage na točkovima. Ispod haube nalazi se potpuno nov V12 motor sa direktnim ubrizgavanjem zapremine 6,3 litra koji razvija 651 konjsku snagu i maksimalni obrtni momenat 683 njutnmetra pri šest hiljada obrtaja u minutu. Motor je uparen sa menjačem iz Formule 1. Od nula do stotinu kilometara na čas ubrzava za 3,7 sekundi, a maksimalna brzina mu iznosi 335 kilometara na čas. Dugačak je 4,9, visok 1,3 i širok 1,9 metara, a težina mu iznosi 1.790 kilograma, tako da je odnos snage i težine sasvim solidnih 2,7 kilograma po konjskoj snazi. Kao što se vidi, radi se o automobilu ekstremno sportskog karaktera sa visokim performansama, ali i vozilu koje pruža veće mogućnosti, izuzetan konfor i sofisticiranu eleganciju. U „Ferrari”-ju kažu da se ne radi o prostoj evoluciji, nego istinskoj revoluciji u njihovoj proizvodnji automobila. Dizajnirao ga je, naravno, „Pininfarina”. Cena još nije objavljena.