Arhiva

Surfovanje na belom talasu

Miljan Paunović | 20. septembar 2023 | 01:00
Beogradska arena će u subotu uveče, 21. maja, biti pretvorena u najveću diskoteku na svetu. Više od 20.000 ljudi činiće deo di-džej muzičko-scenskog spektakla iz snova, čuvenog Sensation the Ocean of White. Po mnogo čemu je ovaj šou specifičan. Gde god na planeti da gostuju, pravila su ista. Program počinje između 22 i 22.30 i traje sve do 7 sati izjutra. Za to vreme, dvorana na Novom Beogradu biće kao magijom pretvorena u veliki okean sa meduzama, fontanama, balonima koji menjaju boje na dodir, specijalnim efektima kao iz holivudskih blokbastera. I, što je najvažnije, osim zgodnih plesačica i akrobata koji će između ostalog i „leteti“, za muziku su izabrani najbolji svetski di-džejevi, među njima i šestorica veličanstvenih: Sander Van Doorn, Sebastian Ingrosso, Fedde le Grand, MC Gee, Mr White i DJ Chuckie. Da bi sve to bilo svetski, tu je i publika uključena kao sastavni element Sensation predstave. Ali za prisustvovanje spektaklu, potrebno je zadovoljiti dva uslova. Prvi je, naravno, ulaznica za šou. Za predstojeći u Beogradu ostalo ih je jako malo, i to onih od 70 evra, a duplo skuplje su, naravno, prodate. Osim ovog ne baš tako malog troška, ima i dodatnog, kako bi se ispunio i drugi uslov - dress code ili, kako bismo mi rekli, „propisno oblačenje“. Naime, karta nije dovoljna za ulazak na šou, jer ukoliko njen vlasnik nije u isključivo beloj odevnoj varijanti, od glave do pete, može slobodno da se vrati kući na presvlačenje ili da uživanje „proda“ nekom drugom. Sve to iz razloga što je i publika deo scenografije i zato što je program zamišljen kao interaktivni koncert. Na svu sreću, ne mora markirana garderoba, te za običnu belu majicu i pantalone treba izdvojiti oko 2.500 dinara, možda se neko hrabar odluči za beli donji veš i bademantil, ako to učini, čini na sopstveni rizik... Priča se da će ovaj događaj biti nešto najbolje što je ikada viđeno na ovim prostorima. Interesovanje je prešlo granice Srbije, te će tako u prestonicu doći gosti iz čak 42 zemlje sveta! A NIN saznaje da će šou u Beogradu biti malo drugačiji od dosadašnjih, a šta to znači objašnjava Peter Em Si Vajbenga, direktor marketinga iz kompanije Insomnia Global SEE, regionalnog promotera Sensation-a: “Želimo da budemo još bolji domaćini nego inače, a na to nas je najiskrenije inspirisalo srpsko gostoprimstvo. Te će u Areni biti postavljen veći broj paluba – platforma, kako bi publika mogla što bolje da uživa u „Belom okeanu“ - kaže naš sagovornik, i dodaje da će se i di-džejevi posebno spremiti za nastup, s obzirom na to da znaju da je Beograd veoma značajan grad u ovoj regiji, i da treba ostaviti dobar utisak. Produkcija košta 1,2 miliona evra, 1.500 ljudi je uključeno u pripremu jednog koncerta, te bi na tome mogli da im pozavide velike svetske zvezde poput Madone, Robija Vilijamsa... A tajna uspeha ove produkcije, kako kaže Sander Vermuelen, kreativni direktor Sensation-a je u „trojstvu“ i ljubavi: „Mi verujemo u `trojstvo` koje čine publika, šou i di-džej. Sve ostalo je na drugom mestu. Pozitivna poruka koju šaljemo je deo programa ili teme, te tako ohrabrujemo naše fanove da slede svoje snove, i da veruju u to da ljubav sve pobeđuje. Jer ljubav i jeste najlepša stvar na ovoj planeti.“ Publika i fanovi širom sveta odigrali su jednu od važnijih uloga, da Sensation postane globalni fenomen. Kako kaže Dankan Štuterhajm, osnivač i vlasnik kompanije I&DT koja organizuje ovaj šou, početkom 2000. godine počeli su sa žurkama samo u Holandiji, i tada nisu ni sanjali da će danas praviti najbolje di-džej predstave širom sveta: „Nakon pet godina rada, krenuli smo sa internacionalnim nastupima. Prve dve žurke bile su u Poljskoj i Belgiji. Još je neverovatno da smo postali svetski fenomen, a u tome nam je i internet veoma pomogao. Svake nedelje imamo posetioce iz 176 zemalja na našem sajtu, koji gledaju klipove i slušaju radio.“ Internet, preciznije Facebook, „doveo“ je Sensation i u Srbiju. Naime, Marko Čabarkapa i Dragan Radić, 2009. godine su na FB društvenoj mreži osnovali grupu Sensation White in Belgrade 2010! Do danas, ova zajednica broji preko 75.000 članova, koji su pisali peticije, slali mejlove organizatorima, i - isplatilo se, te će najsrećniji od njih biti u Areni. Za NIN, Marko i Dragan ne kriju oduševljenje, i obojica jedva čekaju 21. maj. „Kada mi je svojevremeno Dragan javio da Sensation dolaze u Srbiju, prvo sam zanemeo, a zatim se radovao kao malo dete kada uđe u prodavnicu prepunu slatkiša. Ma i više od toga! Naš trud se isplatio“, priča Čabarkapa. NJegov kolega Dragan kaže da već ima veliku tremu, a uzbuđen je kao pred susret sa devojkom: „U subotu ujutru prvo ću sebi lupiti par šamara da poverujem da je došao i taj dan! Živeli smo za ovaj događaj, i napokon će se i desiti...“. Misija Sensation i surfovanje „ljudi u belom“ na talasima okeana se nastavlja, ali u novoj formi. Za 2. jul u Amsterdamu zakazana je premijera Sensation-a White Innerspace, a karte za ovaj šou planule su za samo nekoliko sati. Od studentske žurke do globalnog fenomena White Sensation je u proteklih 11 godina organizovan u 17 zemalja sveta, i videlo ga je više od milion ljudi. Za kompletnu muzičku produkciju zadužena je kompanija ID&T, vlasnik i globalni producent Sensation-a. Inače ID&T su inicijali imena trojice momaka - Irfana, Dankana i Tea, koji su još 1990. godine pravili interne, studentske žurke. Najveću, organizovali su da bi proslavili kraj škole, i parti pod nazivom „Završni ispit“, koji se smatra „velikim praskom“ di-džej žurki. Deset godina kasnije, sve se promenilo, i troje najboljih prijatelja stvorili su kompaniju koja je baza za najspektakularnije žurke na planeti. Prvi Sensation 2000. okupio je 20.000 fanova, održan je na fudbalskom stadionu holandskog Ajaksa. Godinu dana kasnije, na istom mestu broj posetilaca je udvostručen, a Dankan Štuterhajm zamolio je publiku da dođe obučena u belu odeću, u znak sećanja na njegovog preminulog brata Majlsa, takođe jednog od osnivača kompanije. Naime, na Majlsovoj sahrani ljudi su bili u belim odelima.