Arhiva

Beogradu je neophodan metro

Branislav Jovin, član Akademije arhitekture Srbije | 20. septembar 2023 | 01:00
Naravno da je Beogradu potrebna finansijska podrška i Francuske i Italije i svake druge države, posebno Evropske investicione banke. Ali - ne da se projektuje i gradi ulični tramvaj („laki tip metroa“ od Ustaničke, sredinom Bulevara kralja Aleksandra, sredinom Bulevara Zorana Đinđića do Tvorničke ulice) na osnovu dokumenta „Beogradski metro sa LRT tehnologijom“ zasnovan na prognoziranom opterećenju od 10.000 do 13.000 putnika na čas po smeru (metodologija napuštena u Evropi pre pedeset godina!) koji su, juna 2010. godine, napisali stručnjaci za saobraćaj Direkcije za građevinsko zemljište i dostavili ga francuskoj firmi „Alstom“... kada su počeli pregovori da se za donaciju Francuske (tri miliona evra) urade projekti LRT tramvaja - od Ustaničke do Tvorničke ulice, uz uslov da se garantuje nabavka LRT vagona od francuskih firmi! Dvomilionskom Beogradu je neophodan metro-sistem koji će obezbediti „srednje vreme putovanja“ do 30 minuta za 80 odsto stanovnika grada. Od 1967. do 1982, za vreme gradonačelnika Branka Pešića i Živorada Kovačevića, multidisciplinarni internacionalni tim uradio je plansku i projektnu dokumentaciju metro-sistema; od 1997. do 2000, po nalogu gradonačelnika Zorana Đinđića, ažurirani si inženjersko-arhitektonski projekti prve etape metro-sistema... a 19. novembra 2008. nacionalni Savet za infrastrukturu proglasio je prve etape metro-sistema za - razvojni projekat Srbije. Apsolutno je u pravu gradonačelnik Dragan Đilas što je protiv „ucenjivačkih“ pregovora sa firmom „Alstom“. Uveren sam da će, štiteći javni interes dva miliona Beograđana, početi izgradnju evropskog Beograda sa metro-sistemom - gradonačelnika Pešića, Kovačevića i Đinđića.