Arhiva

Modni cirkus

Ivan Padojčić | 20. septembar 2023 | 01:00
Da li ste nekada gledali revije muške mode i shvatili kako je sve nadrealno i neopisivo daleko od onoga što biste stvarno mogli da nosite? Đorđo Armani se slaže. Baš kada su se zahuktale revije namenjene sezoni proleće-leto 2012, medije je preplavila vest o “modnom ratu” u nastajanju. Kreator koji se proslavio “tihom elegancijom”, na kraju nedelje mode u Milanu je uputio oštre kritike na račun rivalskih dizajnerskih kuća, rekavši da zbog „Prade” muškarci liče na cirkuzante i istakao kako mediji, umesto da kritikuju nametanje takvog izgleda, podržavaju ovakav stil dajući mu medijski prostor. Armani je, na samoj završnici milanskog muškog Fashion Week-a, primetio kako Pradine kreacije čine da muškarci deluju „suludo”. Moda danas je, po njegovom mišljenju, u rukama banaka i berze, a ne onih čija imena nose modne kuće. Naravno, aludirao je na nezavidnu ekonomsku situaciju u kojoj se mnogi luksuzni brendovi nalaze, a „prada“ naročito. „Ja nemam dugove. A problem Prade je u tome što moraju da isplate kredite bankama koje su im pomogle da izgrade brend.” Armani je ipak izrekao i pohvale na račun kreativne vizije Miuče Prade, nazivajući je „ingenioznom” zbog njene „ironije...u kojoj loš ukus postaje šik”, Pradina prolećna kolekcija je bila puna referenci garderobe očeva iz pedesetih, ali na način na koji bi to nosili njihovi sinovi danas (na slici). Legendarni dizajner insistira da njegova odeća čini da muškarci deluju prefinjeno zgodno, za razliku od rivalskih modnih kuća, te da nema nikakve planove da proda kompaniju. „Postoji hiljade načina da napravite velike pare”, kaže. „Ali lično, ne želim da završim na vratima kancelarije nekog nadobudnog menadžera, kome ću uzalud objašnjavati svoju viziju.” Ovu izjavu, koju je prvo objavila La Stampa nije lako prihvatio moćni igrač u modnim investicijama, Dijego Dela, generalni direktor kompanije „Tod’s”, Pradine „majka kompanije”. Odmah je oštro uzvratio, stavom da su Armanijeve godine razlog za ovakvo razmišljanje. “Ovakav napad nema smisla, i dolazi u najnezgodnijem trenutku.” Suprotstavljajući se mišljenju da će tradicionalno italijanska Prada izgubiti svoje nasleđe i nacionalni identitet sada kada je u vlasništvu francuskog konglomerata (Tod’s pored Prade u svoj repertoar ubraja nekoliko modno uticajnih brendova poput Hogan i Roger Vivier), Dela Vale je istakao kako je ova kompanija uložila pozamašnu svotu novca u očuvanje Koloseuma u Rimu, kao i još nekoliko znamenitosti širom Italije. “Umesto da kritikuje Pradinu strategiju, Armani bi trebalo da uradi isto i investira u svoju zemlju.”