Od kada su slobode lišeni izvesni impresionista Ratko Mladiljani, pa potom i neizvesni ekspresionista Goran Hadži Modiljani, u Tužilaštvu za ratne zločine ekstremno je dosadno. Nema više one slatke treme kada Bruno Vekarić utrči ushićen sa Modiljanijevom slikom u ofis tužioca Vukčevića i s vrata vikne: “Šefe, eureka! Nije magacioner, on je moler”, nema više detaljnog pretresa pletilja vunenih čarapa u Sirogojnu, u potrazi za Mladićevim tajnim oružjem, niti osluškivanja po Novom Beogradu koji komšija ne koristi prednosti vodokotlića posle bavljenja u klozetu. Nema više tim bildinga po čukama i jarugama, tragom pesme “Siđi, Rašo, sa planine”, niti tim bildinga po provincijskim domovima kulture, tragom pesme “Siđi, Rašo, sa tribine (o kvantnoj energiji)”. Sve je otišlo u Hag.
Sve je otišlo u majčinu – kako to lepo ume da kaže tužilac Vukčević koji već mesecima luta po hodnicima zdanja u Ustaničkoj sa dve neotvorene boce vina. “Čekam Karlu, kod nje je vadičep”- zna da kaže nonšalantno kad ga čistačice pitaju “aman, čoveče, što ne idete kući”.
I čistačice su u čudu – nekada se krio u ostavi za metle kad Karla stigne u posetu, a jednom je stajao na simsu do pola pet po podne dok ga je Bramerc čekao u hodniku i psovao na tečnom belgijanskom.
Sumoran život u zgradi tužilaštva prekinuo je pre dve nedelje stari dobri Bruno utrčavši u tužiočev ofis sa velikom fotografijom jedne babe.
„Šta je Vekariću! Opet Modiljani?“ pitao je Vukčević buljeći u babu, već iskusan u prepoznavanju italijanskih ekspresionista.
“Nada Esperanca Tambić de Bilanović Šakić “ dahtao je Vekarić, sećajući se da je u detinjstvu, dok je čitao Zagora, imao junaka sličnog imena i prezimena - Don Čiko Felipe Kajetano Lopez Martinez i Gonzales.
“Nikad čuo za autorku. Je l’ to ulje na platnu? “ pitao je Vukčević, ekspertski.
„Ma kakvo ulje, šefe. Ustaša na platnu!” kriknuo je Vekarić slavodobitno. Bilo je to tačno pet sati i sedam minuta pre nego što je iz Zagreba javljeno medijima da je Nada Esperanca Tambić de Bilanović Šakić, ustaškinja sa Vekarićeve slike i potonje Vukčevićeve poternice, uspešno umrla još u veljači.
Tako je transformacija Tužilaštva za ratne zločine u Tužilaštvo za pokojne babe uspešno ozvaničena. Međutim, već te nedelje uhapšen je i Modiljani, a operativcima se smučilo da se u potrazi za pokojnim babama svakodnevno rvu po salonskim stanovima sa tipovima koji im mašu ugovorima o doživotnom izdržavanju.
Srećom, tu je Vekarić, koji se ovih dana u ofisu tužioca pojavio maskiran u Fredija Krugera. S obe flaše vina u rukama Vukčević je prestravljeno čučnuo pod sto. “Karla, ti li si?” - jedva je izustio. “To sam ja, Veklerk” - začuo se glas Vekarića ispod Krugerove maske. “Eureka, šefe” - nastavio je ushićeno, prepričavajući kako je upravo tog dana rešio da ubije tužilačku monotoniju tako što je iz video-kluba uzeo pet strava filmova. Baš strava. Međutim, jedan film koji je gledao između “Teksaškog masakra motornom testerom”, u kome je našao elemente krivičnog dela genocida, i “Noći veštica”, gde je našao elemente krivičnog dela zločinačkog udruživanja, učinio mu se kao da ga je napisao Dik Marti uz stručne konsultacije sa čuvenim Karpenterom i još čuvenijim Tačijem. S tim što je taj francuski “treš” horor niske B produkcije, gde osobe koje liče na Srbe, vade organe osobama koje ne liče na Srbe, kod Vekarića izazvao bes dostojan nekog novinara Kurira, koji je u tekstu pitoresknog naslova “Mira Šiptarka”, svojevremeno napisao da Mirjana Karanović “nastavlja da hoda utabanim antisrpskim stazama” jerbo je “posle uloge Muslimanke, prihvatila i ulogu Šiptarke”. A da vidiš, burazeru, kakvim je utabanim stazama tek hodao Al Paćino.
“To je horor, fikcija. Nije dokumentarni film. A fikcija je – fikcija“, ubeđivali su Francuzi Vekarića, šta ćete, ne može Sarkozi da prati ostvarenja baš svih uduvanih studenata režije. Međutim, Vekarić se nije dao: „Prema operativnim saznanjima Tužilaštva za ratne zločine, film je do sada gledalo oko 100.000 ljudi, a ostvarena je i zarada od oko milion evra“.
Tako je Srbija konačno dobila Tužilaštvo za ratne zločine u horor filmovima. Fredi Krugeru, sad si najebo!
(Autor je novinar Danasa)
Da biste nastavili sa čitanjem naših premium sadržaja, neophodno je da odaberete jedan od planova pretplate.
Pretplata
Već imate nalog? Ulogujte se