Arhiva

Digitalni stil

Ivan Radojčić | 20. septembar 2023 | 01:00
Da biste uspeli u modnoj industriji, neophodno je da razumete promene i prihvatate novitete, te kad sve navedeno uzmemo u obzir, ne čudi što je nova generacija stilskih autoriteta zauzela važno mesto „onlajn”, stvarajući mrežu sajtova koji su tendencije sa revija i iz časopisa preneli na internet. I imaju sjajne ideje kako to da rade. Tehnika se razvija na veoma elegantan način, i novi gedžeti nisu samo korisni zato što pružaju bolji kvalitet slike i nove opcije uživanja u digitalnom sadržaju, već su dizajnom na nivou modnih aksesoara. Zvuči kao savršen spoj. “Migracija mode onlajn je prirodna progresija, logičan korak,” kaže Sesilija Pagkalinavan, koja vodi Styletrek, sajt koji promoviše i prodaje komade novih mladih dizajnera iz celog sveta, onih koji ne mogu da ulože u reklamu i sopstvenu prodajnu mrežu a čije ideje bi mogle da se nađu rame uz rame sa vodećim trendmejkerima današnjice. Ipak, ekspanziju stila na mreži je bolje uspela da unovči Natali Masene, koja vodi sajt za onlajn kupovinu Net-a-porter. U njenom slučaju, priča o internet uspehu datira pre deset godina, kada je Natali pokrenula sajt za prodaju luksuznih komada iz prestižnih kolekcija koji nudi ženama odeću najtraženijih brendova, sa isporukom u roku od 24 sata. Svakih nekoliko sekundi, neko naruči nešto preko sajta Net-a-porter, bez obzira da li je u Seulu, Atlanti ili Firenci, ostvarujući dnevni profit od preko 800.000 funti. Oni koji prate razvoj potrošačkih veb sajtova smatraju da je Net-a-porter baš kao „amazon.com za žensku modu”, govoreći kako je on jednim potezom promenio način na koji žene širom sveta razmišljaju o kupovini luksuzne robe. Pre nekoliko meseci Natali je lansirala Mr. Porter, mušku varijantu svog popularnog sajta. Fokus je na tome da se ponude top kolekcije za sezonu (u ponudi je preko 80 brendova, od Ralfa Lorena preko Lanvena pa do Barberija). U preko 170 zemalja odabrani artikli stižu u garantovanih 48 sati, i Srbija je među njima. Natali je i ovom sajtu, kao i u početnim fazama Net-a-porter, pristupila iskusnim oštrim stavom nekadašnje modne urednice. Znajući da muškarci često govore kako ne vole kupovinu, unela je i aspekat modnog bloga u svoj sajt kroz savete, trikove, informacije i inspiraciju. Tako tu možete pročitati istoriju smokinga, kao i preporuke personalnih šopera. Svesna da muškarci kupuju prema temperaturi a ne prema trendovima, te da modni kalendar prema kome jesenja garderoba stiže sa talasom vrelog afričkog vazduha, a ne kada joj je zaista vreme, ne utiče na prosečnog muškarca koji nema nameru da trči za dizajnerskim tendencijama već da izgradi garderobu, Natali zna da je kliše kako žene kupuju za muškarce u svom životu mnogo više nego što oni kupuju za sebe, ali to je kliše koji želi da iskoristi u potpunosti. Kao da recesija ne postoji.