Arhiva

Emotivni sudari

Dragan Jovićević | 20. septembar 2023 | 01:00
Emotivni sudari
Nekako baš s proleća, svake godine se izopštimo iz realnosti, zahvaljujući svim osobenostima koje donose nove plesne tendencije, koje imamo prilike da pratimo zahvaljujući Beogradskom festivalu igre i konceptu njegove kreatorke Aje Jung. Po svemu sudeći, ova godina, koliko god u budžetskom smislu siromašna bila, ne bi trebalo da zaostaje za prethodnim. Na uspostavljeni visoki standard ne čeka se samo kod domaće publike, već i kod inostrane, koja na beogradsku plesnu manifestaciju gleda kao „najreferentniji presek aktuelnog“, kada je ples u pitanju, kako je nedavno beogradsku feštu ocenio berlinski magazin BalletTanz. Već prve predstave, ovogodišnjeg devetog festivala, deluju obećavajuće. Sam start u predfestivalskom terminu 28. marta u Madlenijanumu, sa jednom od najbriljantnijih balerina današnjice Silvi Gilem, zvezdom pariske plesne scene. U Beogradu, Gilem će izvesti kako svoja sola, tako i predstavu Push, rađenu u produkciji londonskog Sadlers Vels teatra, u kojoj deli scenu sa čuvenim britanskim igračem i koreografom Raselom Malifantom. Predstava Push je jedna od najnagrađivanijih plesnih produkcija prethodnih sezona, između ostalog ovenčana i britanskom nagradom Lorens Olivije. Po londonskom Tajmsu radi se o „emotivnom sudaru dva plesna genija“. Beogradski festival igre zvanično otvara Nacionalna plesna kompanija Madrida u Sava centru. Postavkom U tranzitu beogradskoj publici će se predstaviti Anabel Lopez Očoa, sa smelim istraživanjem mentalnog stanja uma, kakvo obuzme ljude kada se nađu u neodređenom javnom prostoru, a nastaviće se ludim ritmom i inteligentnim humorom Ludak koji hoda na muziku Ravelovog „Bolera“ i novim ostvarenjem Suviše blizu koreografa Alehandra Seruda, inspirisano otrovnim i intimnim klavirskim solo komadima Filipa Glasa. Od takvog starta, pa sve do 12. aprila, bićemo pred nimalo lakim izborom, kada su ponuđene predstave u pitanju. Nova vavilonska kula, od Tvitera do Fesjbuka, inspirisala je austrijsku trupu Likvid Loft koja nastupa u Beogradskom dramskom pozorištu, za predstavu u kojoj direktno i uživo na sceni, tekstualne skulpture postaju neka vrsta igre, a nove slike sopstvenog bića otkrivaju se kroz internet kameru. Na istoj sceni dočekaćemo i rado gledane plesače iz Izraela, ovog puta kompaniju Josija Berga i Odeda Grafa, koja obećava raznobojan, maštovit i pre svega beskrajno duhovit komad. Montrealski La La La Hjuman Steps u osnovi nudi zanimljivu priču, ispričanu na osobeni način, što će se izvesti na velikoj dvorani Sava centra: dve tragične ljubavne priče ujedinjuju se kroz višeslojnu igru u jednu odu. Romantičnim i tehnički izazovnim Novim komadom, kako je nazvana predstava La La La Human Steps trupe, biće i kod nas, tom prilikom obeleženo 30 godina njihovog postojanja. U Beograd se vraća i Holandski plesni teatar, čiji se nastupi ovde još pamte. NJihovi novi komadi donose nam priče o različitim oblicima ljubavi, kao čudesnoj moći i pokretačkoj snazi, ali i o bolnom trenutku kada ljubav postaje večnost. Kritika beleži da je reč o vizuelno očaravajućem delu. Naravno, poseban akcenat biće na našem plesaču i koreografu koji je ostavio snažan pečat na svetskoj plesnoj sceni. Ovoga puta upoznaćemo se sa radom Lea Mujića, koji je već osvojio pregrš priznanja sa svoj rad sa američko-holandskim dvojcem DŽakobi i Pronk.