Arhiva

Nada

Slavoljub Stanković | 20. septembar 2023 | 01:00
Nada
Nadežda Nada Milenković je jedan od najpoznatijih kopirajtera i kreativnih direktora kod nas. Šarmantno su je nazvali „samohranom majkom srpskog advertajzinga”. Ona se, pak, pripremala i školovala za rad sa delinkventima. Sudeći po tome ko su domaći biznismeni, sve je u redu. Radi svoj posao. Ipak, karijeru je sasvim slučajno počela pisanjem erotskih ljubića. Izdavač su bile „Dečje novine”. Verovatno i pod tim iskustvom, napisala je „Kako da najlakše upropastite rođeno dete”. Ovaj „uvrnuti priručnik za pametne roditelje” postao je bestseler naporedo sa njenim prvim reklamnim hitom za kosmodisk. Za preko dvadeset godina rada, Nada je potpisala kampanje i slogane „za sva vremena“. „Izgleda šašavo, ali mene leđa više ne bole”. „Ako vam je dobro, onda ništa“. Zato ćuti, „da ne čuje zlo”. Nada je bila kreativni direktor i na sada već čuvenoj kumovskoj kampanji „Ili jesi ili nisi“. Kreirala je i slogane za Bakin kolač „Liči“, Štarkovo „Vreme je za ljubav“, ono „Od nas zavisi”... Slavni pisac Oldos Haksli, takođe i solidan kopirajter, govorio je da je „lakše napisati deset soneta nego jedan oglas koji prodaje”. Nada je napisala na stotine takvih. Kako i sama kaže, „posmatrati autore reklama kao osobe koje su zadužene samo za tekst isto je što i reći za modnog kreatora da je šnajder, a za astronauta da je šofer“. Kad sam je jednom prilikom pitao kako se, zapravo, piše dobar oglas, ona mi je odgovorila – oglasom. Poslala mi je svoj blackboard, jednostavan model-shemu. Evo ga. Naslov oglasa treba da bude aheadline. Rečenica nad rečenicama. Ilustracija treba da bude illuministration. Slika koja zrači i znači. Tekst (bodikopi) treba da bude buddycopy. Blizak kao ortak. I na kraju, slogan treba da bude slogun. Da puca od snage. I pogađa u metu. Što bi rekli, da obori s nogu. Nada i dalje radi. Za sebe „tvrdi da je teška osoba i laka roba”. Veruje “da stvari treba da idu lako i glatko”. Ili ništa. I da „jedino poljubac može da joj zapuši usta”. Čak i kad je u obraz. Izgleda šašavo, ali tako je.