Arhiva

Savladana moć crne

Ivan Radojčić | 20. septembar 2023 | 01:00
Savladana moć crne
Kada je brendiranje na domaćem modnom terenu u pitanju, niko to ne radi bolje od Dragane Ognjenović. Tokom svoje višedecenijske karijere, gradila je pažljivo, oprezno ali hrabro ime i reputaciju zahvaljujući kojoj Beograd legitimno može da se upiše na modnu mapu sveta, makar i ako nije njen epicentar. Ali paralelno je prihvatala i elegantno prisvajala osnove modne abecede, tako da uz inicijale D.O. uvek pomislimo na pojmove kojima se gradi vanvremenski stil, poput male crne haljine i bisera, monohromatskih kombinacija i svedenog stajlinga koji u isto vreme može biti intrigantan i uzdržan. I uprkos tome što je ponuda basic jednostavnih komada svetskih i domaćih dizajnera skoro deset puta veća nego kada je Dragana prvi put postavila besprekornu crnu haljinu u mali izlog svoje (sada već kultne) prve prodavnice u Ulici kneza Sime Markovića, njena etiketa je ostala sinonim za trendovski obojenu suptilnost, koja pokazuje da neki modni elementi jednostavno nemaju sezonski rok trajanja. Dragana je definitivno prvi kreator kod nas koji je razumeo i ovladao poslovnom logikom nekoliko podlinija sopstvenog brenda: lansirajući kolekcije D20, Software, D.O. Home i, nedavno, Simply D.O. Svaka od tih linija ima svoju demografiju, razlikujući se u cenama, načinu prezentacije i rasponu odevnih predmeta koji su u ponudi svake sezone. Najnovija u nizu takvih podlinija, Simply ima svoj kutak u Hajatu, i koncept u skladu sa tim. To je garderoba za bekstvo u veliki grad, namenjena ženama koje su svetski putnici i dizajnirana sa idejom da „upozna nove gradove“. Akcenat je na tkaninama i udobnosti pre nego na celokupnom efektu stajlinga, pa i krojevi naglašavaju suptilnost tkanina od svile, pamuka i lana, dopunjene finim tkanjima hladne vune. S obzirom na to da retko koja njena kolekcija prođe bez akcenta u boji i dezenu, koji služe kao kontrapunkt pročišćenosti skroz belih ili skroz crnih odevnih kombinacija, ovoga puta u toj funkciji primetni su skoro organik dezeni koji evociraju strukturu ćilibara. Kolekciju takođe prate krupni komadi nakita izrađenih od metala, koji su posrebreni ili sa pozlatom, dizajnirani kao kontrast stidljivo zavodljivim siluetama. U svom skromnom maniru, Dragana kaže: „Moja nova kolekcija je interesantna. Nikada nemam neku posebnu inspiraciju dok stvaram, ja jednostavno živim tako što stvaram, i ovo sam definitivno ja.“ Samo desetak dana nakon ove prezentacije, Dragana je otvorila beogradsku nedelju mode kolekcijom za svoju drugu liniju Software. Ovu podliniju karakteriše „brza i efikasna“ silueta večito inspirisana tempom poslovične užurbanosti, i promenom kao jedinom konstantom. Kuriozitet je da je ovo jedna od retkih Draganinih kolekcija u kojoj deluje da je kolorit nadvladao moć crne. Premda nije kolorna kolekcija u celini, krupni artistički dezeni sreću fluidne forme u formuli koja je jednostavna da komplikovanija ne može biti. A to je, u modi danas, dobra stvar.